При създаването на новия Passat специалистите от VW не са пипали платформата, запазвайки предишната техническа база. В замяна моделът е получил по-шикозна външност и допълнения при системите за подпомагане на водача.
Един добър приятел, когото познавате от поне пет години – такова е впечатлението от новия Passat Variant. В началото на познанството някои изпитваха подозрения заради дългата, предпазваща пешеходците предна част и големичкия контактен ключ, който натискате в специален кладенец, за да стартирате двигателя. А какво да кажем за електрическата ръчна спирачка с бутон вляво на арматурното табло или за отказа от серийно радио, който обричаше най-стиснатите клиенти да си пеят сами? От друга страна, като изключим тези дребни поводи за мърморене, с добрите си маниери, многото място и предлагания комфорт моделът на VW от средния клас улучи безпогрешно сърцата на клиентите от средната класа. Още повече, че що се отнася до задвижването, инженерите на VW постоянно извеждаха Passat в авангарда на техническия прогрес – независимо дали става дума за турбомотори с малък обем, предавателни кутии с два съединителя или оборудване за пестене на енергия.
Еволюция вместо революция
От казаното става ясно, че би било изключително трудно седмото поколение на Passat да бъде конструирано като съвсем нов автомобил. Може би затова моделът е бил внимателно подобрен, вместо да претърпи радикални революционни промени. Пък и защо им е на VW да откриват колелото? Passat си е Passat – и толкова. Затова стратезите на фирмата са решили да се ограничат с един добър подмладяващ фейслифт, и то почти в буквалния смисъл, тъй като започва именно от лицето на радиаторната решетка. Отишъл си е блестящият хромиран нагръдник в комплект с меката усмивка, отстъпвайки място на доста по-строгото изражение на сегашната гама на VW с лек официален привкус. Украсени с нови светлини, включващи светодиоди за движение през деня, срещу доплащане с биксенон и многобройни адаптивни функции, сега вече обикновените глави на семейства и търговски пътници могат да греят по шосетата в стила на висшите класи.
В интериора вълната от промени в посока към елита като че ли леко спада. Познавачите на Passat владеят управлението на всички функции и насън, а заклетите отрицатели на VW са склонни да изпаднат в същото състояние, но от скука. На тази тенденция по време на движение се противопоставя асистентът срещу умора на водача. Той се предлага серийно от средното ниво на оборудване Comfortlinie нагоре (иначе в комбинация с темпомата струва 250 евро, но пък не се предлага в комбинация с асистента за спазване на лентата). Също така сериен е цветът „бонбонено бяло” – за всички алтернативи се доплаща. Това е незначителен елемент в огромната армада от екстри, която оскъпява Variant 2.0 Blue TDI Highline доста над базовата му цена от 54 782 лв.
Както и преди, Passat настанява своите пътници в еднаква степен удобно и ергономично без следа от усещане за теснотия. Контролните уреди и приборите за управление са без изключение отлично разположени, а менютата са структурирани прегледно. Големите кръгли циферблати поднасят информацията елегантно и недвусмислено, подкрепени от новия цветен централен дисплей, познат от луксозните братя Touareg и Phaeton.
От предшественика са възприети други познати черти – солидната изработка, както и големите гнезда във вратите и централната конзола, които поемат пътни атласи и бутилки с вода без опасност от смачкване. Можете, разбира се, да си спестите атласите, като инвестирате в GPS навигация. Например познатата върхова за модела система RNS 510 със сензорен екран и ясна графика ще стане ваш лоцман срещу 3873 лева. Цената включва развлекателна част, възпроизвеждаща музика от твърд диск, USB памет или iPod. Специално настроената за Passat № 7 система Dynaudio струва 2571 лева. С оглед на твърдото, оцветено възпроизвеждане на човешкия глас – въпреки приличния бас и доброто пространствено звучене - бихте могли да похарчите тези пари и за нещо друго. Например за системи за подпомагане на водача, в областта на които специалистите от VW са направили голяма крачка напред. Това се отнася както за темпомата с регулиране на дистанцията, който може да спре автомобила напълно, така и за асистента за аварийно спиране или автоматичната функция за аварийно спиране.
Транспортер
Естествено спирането се предхожда от шофиране. Още след първите метри познавачът възкликва доволно: Браво, истински Passat! Само дето е с една класа по-тих благодарение на новото многослойно челно стъкло с акустично междинно фолио плюс нови изолационни материали (серийно) и предни странични стъкла с двойно остъкляване (по желание). В останалите отношения всичко е като при стария модел. Без прекалено остра захапка при управлението и водимостта автомобилът сваля напрежението у водача с успокояващо надеждното действие и пропорционалните реакции на електромеханичната кормилна уредба.
Тя му съобщава онова, което той непременно трябва да знае – и нищо повече. Никаква следа от тласъци или въздействие на задвижването върху волана. По същия начин комфортно настроената ходова част с четирираменен заден мост, по желание с адаптивни амортисьори (DCC), отговаря изцяло на съответната конструкция в предходния модел. И това е добре, защото дългият 4,77 м и тежащ 1,7 тона автомобил се движи чисто и плавно (с някои спорадични вибрации в предния мост), с охота поема както късите, така и дългите неравности и дори в спортен режим не се опитва да ви извади пломбите.
С този автомобил дори импулсивните водачи шофират солидно и достолепно, при което 140-конният двулитров TDI с впръскване на карбамид не се престарава в тегленето. До голяма степен освободен от леката си слабост при потегляне благодарение на предлаганата по желание шестстепенна трансмисия с два съединителя, чрез старателно пречистване на отработилите газове с SCR катализатор той успява да съчетае екологичната чистота на ниво Euro 6 със задоволителна мощност и 320 нютонметра въртящ момент.
Всичко това е достатъчно за спринт от нула до сто в рамките на 10,5 секунди и безпроблемно междинно ускоряване, но силата на модела е най-вече в икономичното преодоляване на дълги отсечки с голяма скорост по време на далечни пътешествия. За това му помагат ниското ниво на обороти и свободният ход при отнемане на газта. Втората особеност обаче създава неприятно усещане при автоматичното повторно зацепване поради необичайния кратък спирачен момент. В замяна на това серийната старт-стоп система работи бързо и незабележимо. Като цяло Passat Blue TDI постига нисък разход на гориво между 5,4 и 9 литра, като средната стойност в теста е 7,1 л/100 км.
По отношение на динамиката на пътя Passat Variant, обут серийно с гуми от формат 235/45-17, чиято конструкция позволява самоуплътняване при пробив, предлага надлъжно и напречно ускорение, надхвърлящо потребностите на едно средностатистическо семейство. Освен ако не сте готови да почиствате интериора след всяко по-амбицирано преодоляване на завоите по пътя към детската градина или селото на баба. И в това отношение моделът на VW се стреми да ви улесни – поне в долната си част интериорните облицовки се състоят от миеща се твърда пластмаса.
За разлика от тях багажникът се състои главно от място – много, много място. Зад големия заден капак ви очаква пространство от 603 литра, а като сгънете задните облегалки, обемът нараства до 1731 л. Командата за това действие сега може да бъде отдадена чрез изтегляне на едно лостче в товарния отсек. Както и преди обаче, за да получите равна товарна площ, ще трябва да свалите долната част на седалките, да измъкнете опорите за глава и да ги закрепите в малко неудобните фиксатори.
Има обаче нещо, което внимателно и целенасочено подобреният Passat Variant не предлага дори срещу доплащане, за разлика от версията седан – това е възможността при безключов достъп да отваряте багажника с движение на крака, напомнящо ритник. Ясно – все някоя от дяволиите е трябвало да бъде запазена за номер осем.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
VW Passat Variant Blue TDI
Изненада: новият VW Passat е останал в сърцевината си същият като стария – макар и по-тих, с по-компетентни системи за подпомагане и с адаптивни светлини. Дизелът с педантично пречистени отработили газове обаче спокойно би могъл да тегли и малко по-напористо.
Технически данни
VW Passat Variant Blue TDI | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 140 к.с. при 4200 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
10,5 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
37 м |
Максимална скорост | 208 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
7,1 л |
Базова цена | 54 782 лева |
James до безименния
ОК, но кажи ми дали си карал последните модели на Пасат иСупърб или впечатленията ти са от предишните генерации? Това е важно уточнение, приятелю!
Но наме
До Hetfield 06.03.2011 10:44ч. ..... Приятел, това както пишат журналистите отдавна не е мерило. Аз съм карал и две коли чисто нови и Пасат е сглобен много по-прилично, фугите на вратите и затварянето им при Супърб няма нищо общо с това в Пасат, това важи и за останалите външни панели и детайли. Достатъчно е да ги погледнеш внималтелно при една и при другата кола и всякаква журналистически писаници се обезмислят. То дори много пъти си противоречат, днес пишат, че нещо е така, а след години или в някой друг брой си променят мнението :-)
цецо
лично на мен не ми харесва бих предпочел супърб според мен съчетава наи добро съотношение цена качество в класа но да не забравяме предния тест на билд в които пасата бе наречен вечния пациент защо ли И да не забравяме че всеки има предпочитания с собствен вкус към определена марка така че всеки избира сам за себе си
Анонимен
Знае ли някой дали ADAC са правили на Passat crash test с 80км/h?Гледах такъв на конкурентна марка и колата се справи доста добре.Ако някой е гледал такъв клип,кажете къде да го видя?Като цяло Passata ми харесва.Критика търпи само доста квадратния и скучен дизайн.
deso
Имат проблеми с надеждността май :)
Hetfield
Ако не ме лъже паметта VW не монтират V6 дизел в предишното поколение на Пасат и засега не са дали индикации, че ще го направят и в настоящото седмо издание. Така че няма как да го сложат в Супърб - все пак той следва да е една идея по-посредствен от Пасата. На колегата без име по горе ще му кажа, че оценката за по-добрата сглобка на Супърб спрямо Пасат е дадена от журналисти на Автобилд в статия сравняваща няколко модела на Шкода и VW. Така че щом швабите си го признават сами твоята оценка за сглобката някак си звучи предубедено.....
IP
Много слаб двигател за огромното тегло и малък багажник при комби версията в сравнение с Skoda SuperB. Не им прави чест на VW, че SuperB не се оборудва с V6 дизел.
mayaveta
Така е, ако почнете да кичите Skoda с екстрите като на Passat лесно ще надскочите цената на Passat-a. да не говорим, че част от допълнителното оборудване не се предлага от Superb. Маркетингова политика на VAG...
Но наме
А и разгледайте една цена на Пасат, не е толкова по-скъп :-)
Но наме
С тази разлика, че на Супърба като му отвориш и затвориш някоя от вратите моментално се усеща, че колата е по-евтина. Същото се отнася за фугите и сглобките на панелите, луфтовете са много по-големи от колкото при VW, в интериора положението е подобно. Все пак прекрасна кола, но разликите с Пасата не са за пренебрегване, въпреки, че не се забелязват от всеки.
The other part of the World
Малко пресилено е да се каже, че половината свят кара VW. Безспорно добри автомобили, но и с безспорно добър маркетинг. Пробвал съм предишното поколение Пасат във варианта 2.0 TDI, комби. В интерес на истината след многото прочетени статии в Аутобилд и АМС имах големи очаквания. На практика това, което усетих за един тест драйв (около 200 км) малко ме разочарова. Муден автомобил с неособено динамично поведение, подходящ най-вече за спокойно придвижване на големи разстояния, с чудесен разход на гориво. В това отношение съм 100% съгласен с г-н Томас. Определено обаче имам резерви към твърдението, че това е най-добрия автомобил в класа си. Цената му се определя от позиционирането му като "Черешка на тортата сред простосмъртните марки" автомобили. Аз лично обаче бих си взел комбито на Skoda Superb, където за същата цена ще получа повече екстри и същата техника. Междувпрочем такова е мнението и на колегите от Автобилд, които го признават с неохота в сравнителна статия в последния си брой....
mayaveta
Работих няколко години в автосервиз. От там видях разликата между автомобилите на VAG и другите. Ето защо, си купих Passat при първа възможност и го имах 7г. Беше безпроблемен. От скоро го смених с Tiguan Sport&Style от който, за сега съм доволен, но ми се струва, че е по-скъп от колкото хубав. Колата е без грешка! Иска ми се и за цената да кажа същото!
mariovial
Да Volkswagen са едни наистина добри автомобили. Не случайно половината свят кара такива. РР Аз нямам Volkswagen,но от трите автомобила в семейството ми\"Ауди100\"\"Пежо306\" и\"Митсубиши Галант\", Аудито просто няма конкуренция. А от осемнадесетте служебни които имам на главата си,двата Volkswagenа са определено над отаналите.
mayaveta
Много добър автомибил-за много пари! Нямам проблеми с еволюцията вместо революция, но когато става въпрос за Volkswagen винаги съм се питал дали е толкова хубав, колкото е скъп?