Голям вътрешен обем, нисък разход на гориво: това е концепцията, според която са направени Toyota Avensis Combi и VW Passat Variant. Остава само въпросът, доколко добре се справят базовите дизелови двигатели със задвижването на двата модела?
Toyota Avensis Combi и VW Passat Variant кокетират със своята видима от всеки детайл практичност. Но с това и се изчерпват приликите между двата модела и оттук почват разликите – докато Passat се набива на очи с голямата си блестяща от хром решетка, Avensis остава дискретен докрай.
Passat печели по точки, що се отнася до размерите на вътрешното пространство – благодарение на по-големите външни мерки и на по-рационалното оползотворяване на полезния обем, моделът предлага повече място за пасажерите и техния багаж. Мястото за главите и краката на пътниците на задния ред е достатъчно и при двамата противници, но просторът в Passat си остава с една идея повече, отколкото при „японеца”. Същото може да се каже и за товарното пространство: от 520 до 1500 литра при Avensis и от 603 до 1731 литра при VW Passat, товароподемността се равнява съответно на 432 и 568 килограма. Passat поставя мащабите и в поне още две дисциплини: качеството на вложените материали и ергономията. В директно сравнение с германския си конкурент, кокпитът на Avensis започва да изглежда по-скоро семпъл. Иначе качеството на самата изработка и функционалността са на приблизително еднакво високо равнище и при двата модела, същото се отнася и за комфорта на седалките.
При двигателите двата производителя са поели по коренно различни пътища. Под предния капак на VW бодро трака добре познатия ни 1,9-литров TDI със 105 к. с. и 250 Нм при 1900 завъртания на коляновия вал в минута. За съжаление теглото на автомобила казва своето и пъргавия по принцип двигател трудно преодолява слабостта при потегляне, ускорява се сравнително мудно и при високи обороти изглежда претоварен. При новия мотор на Avensis нещата стоят другояче: въприки липсата на балансиращи валове, двулитровият четирицилиндров двигател със 126 к. с. работи спокойно почти като часовник. Още преди 2000 об./мин тягата е напълно прилична, а при 2500 об./мин става дори впечатляваща.
За съжаление съвсем не всичко при Toyota изглежда толкова сполучливо, колкото двигателя. Големият радиус на завиване (12,2 метра) и индиректната работа на кормилната уредба са съществен недостатък. При по-резки маневри настроеното изцяло по посока на комфарта окачване предизвиква силно странично накланяне на каросерията. По-стегнатият Passat се държи значително по-уверено в завой, дори при пълно натоварване. С неутралното си поведение в завой и изключително прецизното управление той доставя дори истинско удоволствие от шофирането и това е само една от причините за това Passat все пак да бъде победител в този оспорван тест.
Aнонимен
И кой са тези класи?
Aнонимен
Тойота е пет класи над немските каски
ivo_heri
pasat e super koito go njma ne moge da go oceni
ст
PASSAT си заслужава победата