Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Passat TSI EcoFuel: Под пара

03.09.2008 14:14
Туит

Долносаксонците оборудват метанов двигател с турбина и механичен компресор, след което го инсталират в популярния Passat. Серийната версия на модела ще излезе на пазара в края на настоящата година. По данни на Volkswagen средният разход на автомобила възлиза на 5,2 литра.

В таблото на TSI EcoFuel има два показателя за наличното гориво – един за бензин и един за метан, наричан още CNG. Метанът е сред най-екологичните фосилни горива. При изгарянето му възникват 20% по-малко CO2, 1/3 по-малко CO и до 40% по-малко CH, отколкото при бензина.

Имиджът на метановите превозни средства често ги определя като чисти, но лениви и бавни. От гледна точка на физиката метановите двигатели действително са по-слаби в сравнение с бензиновите. За да компенсират този недостатък, VW монтира в 1,4-литровия агрегат турбина и механичен компресор, с което мощността е увеличена на 150 к. с.

Максималният въртящ момент скача на 250 Нм при 1500 об./мин., върховата скорост достига 210 км/ч, а ускорението в класическия спринт отнема 9,7 секунди. В задницата е разположен 31-литров бензинов резервоар, а в пода на каросерията се намират други три за метан с обща вместимост 22 кг. Трябва да отбележим, че при изгарянето на този вид гориво двигателят не бива смазван допълнително и налягането като цяло е по-високо. Именно това налага подсилването на клапаните, сегментите и самите бутала. Модифициран е и самият турбокомпресор. За радост, след промените моторът покрива дори бъдещата еко-норма Euro 5.

Коментари
comments powered by Disqus