Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Polo 1.2 TSI: Според очакванията

19.11.2015 16:54
Туит

От 40 години VW Polo е на пазара, почти винаги е бил най-продаваният в Германия автомобил

Когато Polo V беше представено за първи път, моделът изненада с необичайно за този сегмент качество. На това впечатление отговаряха и нашите очаквания, когато Polo 1.2 TSI със 105 к.с. се включи в 100 000-километровия маратон на auto motor und sport. Накрая автомобилът за малко не зае първото място.

От 40 години VW Polo е на пазара. През това време той почти винаги е бил най-предпочитаният и най-продаваният в Германия автомобил от своя клас, но никога не бил безапелационен лидер в сегмента на малките автомобили. Това положение се промени драматично с въвеждането на петото поколение. То не само беше пораснало до близо четири метра дължина, с което почти достига нивата на компактните модели и вече се е изравнило напълно по размери с Golf II, но притежаваше и козове, като качество на материалите и изработката, които го поставяха дяволски близо до германския първенец Golf. Дотогава малките автомобили изглеждаха различно – наистина, те отдавна бяха престанали да бъдат подвижни декларации за отказ от удобства и престиж, но все още бяха доста далеч от ярките биксенонови светлини, галещите ръката повърхности от мека пластмаса и освободения от болки в гърба комфорт при дълги пътешествия. Polo обаче можеше да бъде оборудвано с почти всичко, което беше обичайно само за по-високите класове. С това моделът излезе и в ценово отношение далеч пред останалите в своя клас – като изключим Mini и Audi A1. Когато през февруари 2012 г. автомобилът с контролен номер WOB-VA 383 беше представен в редакцията, цената му, включваща благородното оборудване Highline, биксенонови светлини, радио с навигация, алуминиеви джанти и четири врати, възлизаше на 23 230 евро. Респектиращо.

Polo е с размерите на Golf II

Достатъчно с лаврите в аванс – нека да разлистим дневниците от теста. Също така сдържано и ненатрапчиво, както изглежда, сребристото Polo навърташе своите километри. Повечето хвалебствия се отнасят за двигателя, един агрегат с турбопълнене, директно впръскване и мощност от 105 к.с., чийто въртящ момент достига необикновените за 1,2-литров бензинов мотор 175 нютонметра. Не е ли мощността прекалено голяма за тази малка машина?

Накрая TSI беше убедил всички в своите качества; той работеше като часовник и след повече от 100 000 километра не показваше никакви признаци на умора. Макар и с два клапана на цилиндър, благодарение на принудителното пълнене той тегли като фурия и с характеристиките си напомня по-скоро за TDI, отколкото за някой летаргичен задвижващ агрегат на малък автомобил. Особено под висок товар той работи наистина по-шумно от моторите от старата школа с впръскване във всмукателните колектори, но звукът никога не става натрапчив, а по-скоро подчертава мощните изяви. Едва напълно натоварен и по изкачване с много завои Polo TSI достига границата на възможностите си.

И понеже дългоходовият четирицилиндров агрегат изпраща максималния си въртящ момент към механичната шестстепенна предавателна кутия още от ниските 1550 оборота в минута, нейните предавателни числа могат да са доста „дълги”. Това помага преди всичко на магистрала както при пестенето на бензин, така и за намаляване на шума. Например при 130 км/ч на шеста предавка моторът се върти с 2600 об./мин, а при 160 км/ч с не повече от 3200 об./мин. Това са стойности, които иначе познаваме само от дизелови мотори. Следователно няма нищо чудно във факта, че положителните отзиви за задвижването преминават като червена нишка през дневниците от теста.

„Дългото” предавателно число намалява осезателно разхода при шофиране с постоянна скорост. При 130 км/ч показанията се колебаят някъде под шест литра на 100 км. Ако сте тръгнали на път със съзнателно намерение за икономии, ще бъдете възнаградени с четворка пред десетичната запетая. Но пък ако пришпорвате мотора и давате повечко газ по аутобана, Polo с лекота подминава границата от девет литра, което е следствие от принципа на горене в бензиновия двигател, работещ с обогатена смес при пълен товар. Средно в теста през инжекционните дюзи с по шест отвора преминаваха по 7,8 литра на 100 км – стойност, която не може да служи за пример, но е ясен знак, че предлаганото от потентния TSI удоволствие зад волана е било търсено и изпитано от мнозина.

Polo като автомобил за дълги пътешествия

Впечатляващо често и нетипично за малък автомобил, Polo беше използвано от колегите за предприемане на продължителни пътувания. Заслуга за това наред със задвижването и ниското ниво на шумовете имат и седалките. Те доказаха удивителни качества при многочасови пътешествия и дори след 100 000 километра не дават повод за критика. Единствената забележка е, че светлите тапицерии са по-чувствителни към замърсяване от тъмните и изискват малко повече внимание и грижи.

Кормилната уредба също беше оценена от всички колеги положително, и по-точно – като директна, с лек ход и добро усещане за пътя. Точно обратен е случаят с навигационната система RNS 310, която пожъна сериозни, при това редовни критики. Причини за тях бяха прекалено малкият екран, флегматичното изчисляване на маршрутите, понякога погрешната информация и нечувствителният сензорен дисплей. Освен това навигационните данни за Европа не бяха записани на твърд диск, а на няколко CD. Ако искате навигацията да открива пътя и отвъд границата, добре е предварително да потърсите съответния CD в жабката. Добрата новина е, че с обновяването през пролетта на 2014 г. Polo получи изцяло нова навигационна система, която може всичко много по-добре.

Наред с многото положителни отзиви в пътните дневници има и две изолирани забележки за неща, които всъщност не би трябвало да се случват с един VW. След 22 000 километра бутонът за ръчната спирачка напусна мястото си и трябваше да бъде заменен срещу 1,82 евро. Някъде около 62 000-ия километър в рамките на редовното сервизно обслужване беше сменено уплътнението на шофьорската врата, защото по пластмасата се бяха появили шупли. И накрая в последните месеци се натрупаха забележки за нестабилно поведение на пътя, които еднозначно сочеха към недобра работа на амортисьорите. Дотогава ходовата част на Polo импонираше със своите комфортни, чевръсти и динамични настройки. На финалната права, когато броячът вече показваше 106 000 км, се наложи действително да бъдат сменени задните амортисьори, защото единият показваше леки неизправности. Вследствие на това в крайното класиране Polo получи индекс на повреди 3,5 и слезе под Ford Fiesta, който е на първа позиция от януари 2014 г.

Гризачите обичат антените на Polo

Това с нищо не променя факта, че 100 000-километровата дистанция е оставила върху Polo съвсем малко следи. Пластмасите, лакът и тапицериите наистина показват някои леки признаци на износване – това не може да бъде избегнато при един продължителен тест, – но иначе изглеждат учудващо свежи. Дори светлите материи след професионално вътрешно почистване отново са почти като нови. Нищо не тропа и не скърца, което говори за необичайно високо качество в този автомобилен клас.

Най-ясно забележими следи можеха да бъдат открити по антената и те без съмнение се дължаха на зъбите на гризач. Някой се е пошегувал в дневника: „Кой е нахапал антената? Колега или невестулка?” Двуногите едва ли имат причина да го правят, но на четириногите очевидно им харесва, защото освен антената бяха перфорирали и един маркуч от охлаждането, който трябваше да бъде сменен. А иначе? Нищо, като изключим трите редовни проверки с обслужване в сервиза, които фигурират в сметките с общо около 1000 евро.

Второ място в крайното класиране

При последното посещение в работилницата бяха сменени и предните спирачки и дискове, което не е нещо особено след 91 600 изминати километра. Дори към широките гуми с размер 215 Polo се отнасяше съвсем щадящо въпреки понякога невъздържания стил на шофиране. Никоя от дванайсетте гуми не беше достигнала границата на износване.

В крайна сметка Polo изпълни по най-добрия начин високите очаквания, демонстрирайки абсолютна надеждност, и – като изключим смяната на амортисьори в края на теста – не посети сервиза нито веднъж извън плановото обслужване. През двете години на теста много колеги се питаха: Дали това все още е автомобил от малкия клас? Или по-скоро е малък компактен? Със старателна изработка, високо качество на материалите и най-вече с напористия турбомотор с директно впръскване хората от VW са съумели да издигнат Polo над скучния сегмент на малките автомобили. Един редактор е отбелязал в дневника: „На човек не му трябва повече кола от това.”

 

Текст: Йоахим Делекер
Снимки: Клаус-Улрих Блуменщок, Беате Йеске, Холгер Витих, Петер Волкенщайн

 

 

Коментари
comments powered by Disqus