Докато чакаме за R версията на VW Polo, ще трябва да се задоволим с дебютиралия в Женева BlueGT. Това е първият модел на германците, оборудван с новата система за деактивация на два от цилиндрите.
BlueGT разчита на 1,4-литровия TSI със 140 к.с., който е и върховата спецификация в изцяло новата фамилия бензинови двигатели EA2011. Той е въоръжен със серия от „зелени“ технологии – старт/стоп, система за регенериране на спирачната енергия и за първи път в сериен модел на VW – със системата за деактивация на два от цилиндрите. В резултат средният разход е свален на 4,5 литра, а емисиите CO2 – на 105 г/км. Когато седемстепенната DSG трансмисия отстъпи място на шестстепенната механична, съответните стойности нарастват на 4,7 литра и 108 г/км.
Polo BlueGT, който ще запълни нишата между Polo 1.2 TSI (105 к.с.) и Polo GTI (180 к.с.), ускорява от място до 100 км/ч за съвсем приличните 7,9 секунди, а максималната му скорост достига 210 км/ч. Едва на фона на тези стойности разходът изглежда впечатляващ, тъй като еко спецификациите на повечето малки автомобили се ограничават до 100 г/км емисии CO2. Polo BlueGT обаче е своеобразен хибрид между високоефективен и спортен мини хечбек.
Външните отличителни белези на Polo BlueGT са 17-цоловите колела, GT емблемите, двата накрайника на изпускателната система и множеството заемки от Polo GTI и Polo BlueMotion. От спортната модификация, например, са копирани броните, задният спойлер и LED светлините, а от екологичната и алтернатива – праговете, затворените канали за дъждовната вода на челните колони, плоският под и намаления с 15 мм клиренс.
Polo BlueGT ще се появи на пазара това лято.