Очакваното догодина шесто издание на Polo буквално ще диша във врата на Golf
Polo VI изцяло в унисон с очакванията ще бъде изградено на основата на модулната платформа за модели с напречно разположен двигател MQB. Дължината на каросерията ще надхвърли четири метра, като основната цел е постигане на повече място в задната част на пътническия салон.
Още по-интересното обаче тепърва предстои – платформата MQB дава лесна възможност за монтиране на двойно предаване. Нещо повече – предвид факта, че концернът тепърва ще пуска на пазара малки SUV модели с подобни размери, задвижването на четирите колела е напълно реалистично да се появи в някои версии на новото Polo.
Намалено тегло и хибридна версия
В зависимост от конкретната модификация, новият модел ще бъде с до 70 килограма по-лек спрямо предшественика си (чийто най-лек вариант тежи 1050 кг). Както вече беше споменато, дизелова версия най-вероятно няма да има – адаптирането на малък дизелов мотор към непрекъснато затягащите се екологични норми няма да бъде рентабилно за модел от тази ценова категория. Затова пък ще има вариант с хибридно задвижване, съчетаващ бензинов турбомотор с три цилиндъра и електромотор.
Друга интересна опция, която ще могат да поръчат клиентите на новото поло, е окачването с адаптивни амортисьори. По този начин моделът се очаква да постига комфорт на возене, до момента непознат за представител на тази категория. Внушителен арсенал от възможности ще има и по отношение на инфо-развлекателната система – лесно интегриране на смартфон, многофункционален тъчскрийн и дори познатото от някои значително по-елитни модели на концерна дигитално приборно табло ще са само част от асортимента на модела.
От Golf ще бъдат заимствани някои модерни нови агрегати, като например 1,5-литров турбобензин и дори двулитров агрегат за спортното изпълнение GTI. Още по-впечатляващото е, че според компанията от Волфсбург цените няма да се отличават съществено от тези на сегашния модел.