Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW ще обяви WRC кампанията си в края на месеца

10.03.2011 13:07
Туит

VW ще се присъедини към Citroen, Ford и MINI в Световния рали шампионат. Германците ще обявят официално програмата си по-късно този месец.

Спекулациите за това, че VW ще даде зелена светлина на рали програмата си, се ширят от три години насам, като въвеждането на новите 1,6-литрови турбомотори им даде още по-благодатна почва. Немската компания на този етап така не ги оправдава и продължава активно да финансира рали-рейд активностите си и Race Touareg, който спечели последните три издания на „Дакар“. За сезон 2012 обаче ситуацията може да се промени и VW да атакува отново WRC.

Новината ще бъде оповестена на 22 март, когато VW ще отпразнува победата на Насер Ал-Атия и тройния подиум на Race Touareg на рали „Дакар“. Информацията не е официално потвърдена, но повечето от специализираните чужди медии се позовават на сигурни източници.

Първоначално се смяташе, че VW ще използва Scirocco за кампанията си в световния шампионат, като една от причините ФИА да увеличи максималната широчина на S2000 категорията бе именно фактът, че спортният модел от Волсбург не отговаряше на нея. По всяка вероятност обаче германците ще предпочетат Polo, което е повече от логично с оглед броя на продажби, които двата модела реализират.

Френският инженер Франсоа-Ксавие Демезон, който е работил със Citroen, Peugeot и Subaru, ще поеме техническата част от подготовката на автомобила, а заводският пилот на VW и двукратен рали шампион Карлос Сайнц вероятно ще отговаря за тестовете и обратната връзка. Пилотската линия все още не е ясна, но според Autosport екипът на Крис Нисен се е опитал да си осигури услугите на Себастиен Льоб, който обаче е отказал. Световният шампион за 2003 г. Петер Солберг също е спряган за новия тим.

За да се стигне до решението, че VW ще участва във WRC, са били нужни много активни вътрешни дебати в групата заради активностите на Skoda в рали спорта. Чехите спечелиха и двете титли в IRC миналата година с Fabia S2000 и имат дейно участие във WRC, макар и с частни отбори, ето защо евентуалната поява на VW може да доведе до нежелана вътрешна конкуренция. По всяка вероятност обаче VW Group ще заложи на схемата, която в момента PSA използва – Citroen има заводски тим във WRC, а Peugeot участва активно в IRC с 207 S2000.

Не е ясно дали VW ще продължи активностите си в рали-рейда като заводски отбор, но според Крис Нисен би било „твърде скъпо“ да се поддържат успоредно две програми. И това определено ще бъде така, ако слуховете, че компанията планира 100 милиона евро инвестиции в рали спорта, се окажат верни.

Коментари
comments powered by Disqus