Volkswagen представи обновената версия на Touareg. Това е най-иновативният в технологично отношение автомобил на компанията, гласи официалният пресрилийз.
Във външния вид на Touareg няма съществени промени, но размерите му са нараснали значително – обновеният модел е с 4,4 см по-дълъг от предшественика, а междуосието му е с 4 см по-голямо. Същевременно височината е намалена с 2 см (единственият представител в категорията с по-нисък профил е Porsche Cayenne), а теглото – с цели 208 кг, което е впечатляващо постижение във всяко едно отношение.
Качествените материали в салона определено вече не са изненада, когато става дума за марката VW. Пътниците на задния ред седалки ще получат повече място за краката, като една от интересните новости в обновения модел е подвижната задна седалка, която се мести по дължина с цели 160 мм. Тя се сгъва само с натискането на един бутон (като опция), което освобождава 1642 литра в багажното отделение. При стандартна конфигурация на седалките то е 580 литра. Сред останалите екстри в салона впечатление правят 6,5-инчовият тъчскрийн дисплей, CD чейнджъра за шест диска, DVD плеъра, навигационната система (с 8-инчов дисплей като опция), 40-гигабайтовият твърд диск и комбинираният интерфейс за мултимедийни продукти като iPhone например.
Гамата двигатели на обновения Touareg е достатъчно обширна, като моделът вече ще се предлага и в хибридна версия. За съжаление обаче бензиновият V8, V10 TDI и върховият W12 вече няма да се предлагат, като причината за това вероятно е „зелената вълна“, която заля автомобилния сектор напоследък.
Естествено, най-голямо внимание получава хибридът. Той използва V6 TSI двигател с вътрешно горене (333 к.с.) и електромотор (34 кВт). Комбинираната мощност на силовия тракт е 380 к.с., а максималният въртящ момент достига 580 Нм. Благодарение на осемстепенната скоростна кутия и паралелната конфигурация на хибридната система за ускорението от 0 до 100 км/ч са нужни само 6,5 секунди, а максималната скорост достига 240 км/ч. Въпреки впечатляващите динамични характеристики средният разход остава в границите на 8,2 литра, а емисиите CO2 са под 200 г/км (193 г/км). Най-важното в случая обаче е друго, хирбидът на Touareg може да се движи изцяло на електричество при скорост до 50 км/ч. За удължения пробег, който може да гарантира никел-металхидридната батерия, съдействат старт/стоп системата и тази за рекупериране на спирачната енергия.
3,6-литровият V6 FSI е единственият бензин във версиите с класически силов тракт. Максималната му мощност е 208 к.с., а въртящ момент – 360 Нм и въпреки това разходът остава под 10 литра за 100 км пробег – в случая 9,9, което е с 2,5 литра по-малко от този на предходната версия. Емисиите CO2 са ограничени до 236 г/км. Два са дизелите, с които Volkswagen ще предлага първоначално Touareg от моделната 2011 г. Базовият V6 TDI (240 к.с. и 550 Нм) се нуждае средно от 7,4 литра (с 1,9 литра по-малко от преди), а 4,2-литровият V8 TDI (340 к.с. и 800 Нм) – от 9,1 литра. Този мотор няма да се предлага за пазара в САЩ.
Две са възможностите за двойно предаване. Базовата 4Motion използва торсен диференциал и включва офроуд електронна програма (тя синхронизира ABS, EDS, ASR системите, активира асистента за потегляне при наклон и променя диапазона, в който се превключват предавките). При нея обновеният Touareg може да се изкачва по терен с максимален наклон от 31 градуса. При модификацията с V6 TDI обаче ще бъде налична 4XMOTION системата. Нейните офроуд възможностите са значително по-големи (45 градуса), тъй като разполага с понижаващи предавки, както и блокиране на централния и задния диференциал. Пет са режимите на работа на 4XMOTION. On-Road е стандартният за движение по асфалтов терен, при Off-Road се включва офроуд електронна програма като тази на 4Motion, както и автоматичният контрол на диференциалите, при третата Low в помощ влизат понижаващи предавки, при четвъртия режим е блокиран и централния диференциал, а при последния пети, който ви позволява „да покорите всяка точка на Земята“, е активиран и блокажът на задния диференциал.
Обновеният Touareg ще се появи на пазара по-късно през пролетта.
Кирил (първия)
Определено не мисля, че това им е проблемът. Когато натискът за по-екологични автомобили е толкова голям, е най-малкото безумно за производител като VW да се перчи с W12.
t
ne gi slagat zashtoto davat mnogo defekti,a 3.0 i 4.2 tdi sa zelezni.....
Кирил- (другият)
Момчета какви са тези 12-16 цилиндрови чудовища??? Защо направо не му сложите двигател от Боинг.
Кирил
Логично е тези мотори да отпаднат. Най-малкото заради стандарта Евро 6, който ни очаква.
вейрон
Може и един 16 цилиндрово с 4 търбо:)
машинка
Можеше 12 цилиндровият дизел да сложат!!!! Ич нямаше да е зле