Изглежда по-плосък и по-широк, което му придава по-спортна визия
През последните девет години VW Touran е един от най-продаваните компактни ванове. Именно затова и наследниците на модела се придържат към основната конструкция, но въпреки това има много нови неща.
Новият VW Touran ще дебютира на автомобилното изложение в Женева в началото на 2015 и директно ще се появи в търговската мрежа. За разлика от фейслифтинга на Touareg, Polo и Co модификациите, при новото поколение Touran са доста видни. Новата предна броня, фаровете в Golf-дизайн и високият нос правят модела да изглежда импозантен. Дори и за защитата на пешеходците е направено доста. Touran е и малко по-дълъг. Той изглежда по-плосък и по-широк, което му придава по-спортна визия. Всичко това е благодарение на модулната напречна конструкция (MQB).
VW Touran приема гъвкавата система на седалките на Sharan
Напречно разположените двигатели са близо до предната ос благодарение на MQB, така че предницата на автомобила изисква по-малко пространство, въпреки строгите предписания за краш. Така предният надвес може да бъде по-къс, а колесната база по-дълга, от което се възползват вътрешният обем и пропорциите на автомобила.
Благодарение на MQB и теглото на VW Touran е редуцирано с около 100 килограма. За това допринасят също и силно ревизираните, по-леки и по-ефективни двигатели. Дизеловите агрегати се предлагат от 110 к.с. при (1,6 TDI) и до 184 к.с. (2,0 TDI). Последният е особено предпочитан от клиентите на Touran. При бензиновите двигатели, гамата започва с 1,2-литров TSI със 110 к.с. и достига до мощния 1,8-литров TSI със 190 к.с.