Първият роудстър се появи на пазара през 1993
Немската компания Wiesmann, известна с купетата и роудстърите си в стил неоретро, преустановява дейността си по икономически причини.
Времената станаха много тежки за малките производители на автомобили. След фалита на Artega или пък трудното оцеляване на Gumpert, ред дойде и на Wiesmann да затвори вратата. И ако в края на 2013 г. се появи някаква надежда за нови инвестиции, сега нещата са безнадеждни и фабриката в Дюлмен не работи от месеци насам. Доскоро там работеха 125 души, пряко ангажирани с производството на автомобили Wiesmann. Последно са останали само шестима. И на тях отдавна не им плащана заплата. Основната причина е в натрупването на дълговете след разширяването на производствения център през 2009, точно преди икономическата криза. Компанията задлъжня на доставчиците на резервни части, техническо обслужване момента не се осъществява. При тази ситуация собствените на тези автомобили ще трябва са се обръщат за съдействие от дилърските центрове на BMW, понеже всички те са оборудвани с мотори от баварската марка.
Първият роудстър Wiesmann се появи на пазара през 1993 и веднага спечели симпатиите на публиката със своя изискан неоретро стил, напомнящ радиаторната решетка и облите линии на задните части на Jaguar от 50-те, особено моделите XK120 и XK140. Всички автомобили бяха оборудвани с двигатели от BMW, които гарантираха високи показатели, особено благодарение на много ниското тегло. Сред последните произведени модели трябва да бъдат отбелязаниa GT MF4-CS с V8 4.0 и 420 к.с от BMW M3 E92, или пък роудстърите GT MF5, които ускоряваха отe 0 до100 км/ч за 3,9 сек благодарение на V8 4.4 битурбо с 555 коня от BMW M5 и M6.
В галерията ще видите последната моделна гама на Wiesmann с купетата и роудстърите MF4, MF4-CS и MF5.