Новият FW34 трябва да върне отбора на Williams ако не в челото на колоната, то поне в средата й. Това е целта на базирания в Гроув тим за сезон 2012, а за изпълнението й ще се грижат двамата пилоти Пастор Малдонадо и Бруно Сена, както и новият технически екип.
Williams прекрати максимално рано програмата по развитието на FW33, тъй като още в средата на сезон 2011 стана ясно, че потенциалът му е твърде ограничен и не предполага съществен напредък. Това е и една от причините отборът да завърши едва на девета позиция в класирането при конструкторите със скромните пет точки, както и да направи много сериозни рокади в техническия екип.
Техническият директор Сам Майкъл и съсобственикът Патрик Хед вече не са част от отбора за сметка на Марк Гилън и Майк Кулън. Нов е и доставчикът на двигатели, което означава, че шампионската преди години комбинация Williams – Renault се връща на стартовата решетка за сметка на компанията Cosworth, която ще бъде партньор само на HRT и Marussia през 2012 г.
Пастор Малдонадо остава за втора поредна година в отбора благодарение на стабилната спонсорска подкрепа на Венецуелската петролна компания. Опитният Рубенс Барикело обаче бе принуден да отстъпи мястото си на още един платен пилот в лицето на Бруно Сена, което поставя под въпрос успешното развитие на болида. Шампионът в GP3 сериите Валтери Ботас остава официална резерва и ще участва в някои петъчни тренировки.
На този етап FW34 не се различава съществено от своя предшественик. Гърбицата между носа и предната част на монокока присъства и тук, но в случая е изпъкнала и заоблена, което не е типично решение за новите болиди. Поддържащите предното крило елементи също са нестандартни, а задната част е стегната и изчистена след забраната за обдухването на дифузора посредством изпускателната система.
FW34 ще се включи днес в първата тестова сесия от предсезонната подготовка.
Гошу
Автомобилите от F1 стават все по грозни.