Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Williams копира ауспуха на Red Bull

29.03.2011 14:17
Туит

Williams работи по ауспухова система, подобна на тази при Red Bull. Тя трябва да бъде готова за Гран при на Китай идния месец.

След забраната на F-duct и двойните дифузори централен елемент в развитието на автомобилите за 2011 г. станаха системите за отвеждане на изгорелите газове. Най-радикално в тази посока бе решението на Lotus Renault, но от Williams са преценили, че това на Red Bull е по-ефективно.

„Планираме да използваме тази ауспухова система за Гран при на Китай“, коментира техническият директор на Williams Сам Майкъл за Autosport. „Това е наистина значителна промяна, така че се надяваме да ни придвижи напред в колоната.“

„Започнахме да работим по тази система още след (теста във) Валенсия. Видяхме я за първи път, когато Red Bull Racing я използваха през последния ден. Изпробвахме версията на Renault и на Mercedes, но се спряхме върху тази на Red Bull Racing.“

Причината Williams да се бави толкова с подготовката й е, че изпускателните колектори на двигателя на Cosworth имат друго местоположение спрямо тeзи на Renault. „Трябваше да направим някои корекции заради начина, по който са разположени колекторите“, продължава Майкъл. „Нашите сочат назад. Ако бяха напред и с U-образна сгъвка, щеше да е много по-лесно да приложим идеята на Red Bull. Работихме десет дена върху нея преди няколко седмици, за да я тестваме в Мелбърн, но видяхме, че няма как да сме готови навреме.“

FW33 на Williams стана обект на множество коментари още при дебюта си заради дизайна на скоростната кутия. Тя е най-компактната на този етап във Формула 1 и е изнесена максимално ниско, в резултат на което полуоските са под ъгъл от 16 градуса (при 6-7 градуса стандартно). Горните носачи пък са фиксирани директно към централната колона на задното крило. Дали дизайнът на Williams е успешен, предстои да разберем, но явно по отношение на надеждността Сам Майкъл и неговият екип имат много още работа, тъй като в Австралия Барикело и Малдонадо отпаднаха заради повреди именно в трансмисията.

Коментари
comments powered by Disqus