Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Williams ще използва KERS с батерии

19.11.2010 11:50
Туит

Williams ще използва електрически KERS догодина, въпреки че през последните две години базираният в Оксфорд тим работеше усилено по развойната дейност на механична система с маховик и дори я използва в серия от маратонски състезания в сътрудничество с Porsche.

Още през септември Williams потвърди, че догодина ще използва KERS, като тогава техническият директор Сам Майкъл заяви, че неговият екип все още не е взел решение коя от двете опции ще използва. В крайна сметка обаче отборът се е спрял върху класическия вариант с батерии заради по-големите резервоари, наложени от забраната за презареждане.

„Мисля, че е добре известно, че ще използваме система с батерия“, обяснява съсобственика Патрик Хед за британското издание Autosport. „Ако през 2009 г. в крайна сметка бяхме внедрили KERS, то той щеше да бъде с маховик. При маховика имаш задължително цилиндър, тъй като естеството му е такова. Като цяло е по-лек от батерията при аналогичните мощност и капацитет за съхраняване на енергия. Но батерията, тъй като тя е направена от множество по-малки клетки, може да бъде плоска или пък висока, можем да изберем каквато форма си поискаме.“

„След като презареждането бе забранено във Формула 1, приложението на маховика стана много по-трудно. Работим върху някои програми, включително и успешния хибрид Porsche GT3R, където естеството на автомобила позволява монтирането на маховик.“

Все пак Хед не отрича възможността в бъдеще Williams да се върне към механичния KERS, ако корекциите в правилата го позволяват.

„От това което знаем, (в новия технически правилник) ще бъдат заложени много по-мощни KERS системи. Чухме за 120 кВт, което е съществена разлика. Енергията, която ще можем да акумулираме, ще бъде между 2,3 мегаджаула и 4. В момента са позволени 400 килоджаула, така че не е изключено да говорим за разлика от 10 пъти. Наистина ситуацията може да се промени коренно.“

„Нито една от тези цифри не е е фиксирана все още. Ако пък двигателят е наистина четирицилиндров с турбо, може да има място за маховик. Ако дизайнът на автомобилите ни позволява, определено ще обърнем внимание отново на тази възможност.“

Коментари
comments powered by Disqus