Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

WRC може да остане не само без промоутър, но и без състезания

01.06.2012 11:01
Туит

Световният рали шампионат е на прага на огромна криза, след като част от организаторите на състезанията в календара са се противопоставили на таксите, изисквани от ФИА за 2013 г.

Федерацията планира календара за следващия сезон да бъде одобрен от Световния съвет по моторни спортове (WMSC) на 15 юни, но шансовете това да се случи са минимални. Причината е, че ФИА иска от организаторите на ралитата да подпишат договор за една година, според който те са задължени да платят такса от 100 000 евро за времеизмерването, осигуряването на сигурността и излъчването по телевизията. Срокът, поставен от Ярмо Махонен, е до 8 юни.

Никой от организаторите не е коментирал публично новината, но източник на Autosport е изразил открито недоволството си от изискванията на Федерацията.

„Бесни сме. Това не е правилно. Не забравяйте, че не става дума единствено за тези пари. Миналата година при North One Sport получавахме времеизмерването и следенето на автомобилите безплатно, при положение че им преотстъпим правата да излъчват състезанието, за което получавахме още 25 000 евро. Така че реално в момента трябва да намерим 125 000 евро. На всичко отгоре вече бяхме задължени да платим таксата от 140 000, за да сме част от календара. Изведнъж се оказва, че става въпрос за четвърт милион на кръг. Това е пълна противоположност на миналата година.”

„Не подписахме този договор. Искахме да го обсъдим, но ФИА не ни дадеш шанс да го направим. Искаме да говорим по въпроса през юни (на заседанието на WSMC), но от ФИА настояват да решаваме бързо. Ако те си мислят, че всички ще подпишат и ще са доволни, много се лъжат.”

Липсата на промоутър, както и това, че основният спонсор Nokia прекрати предварително договора си с WRC, е причината за високите такси, обяснява Ярмо Махонен. „При сегашното отсъствие на промоутър шампионата се нуждае от по-големи инвестиции от страна на производителите, организаторите и ФИА. Необходими са средства, за да се покрият разходите по времеизмерването, следенето на автомобилите в отсечките и телевизионната продукция.”

Очаква се на 15 юни Световният съвет по моторни спортове да представи бъдещите си планове относно развитието на спорта, като не е изключено ФИА да поеме сама ролята на промоутър.

Коментари
comments powered by Disqus