Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

WRC отново ще промени реда на стартиране

05.12.2013 17:02
Туит

ФИА гласува серия от промени в правилника за сезон 2014 на Световния рали шампионат, като най-съществената засяга стартовия ред на пилотите с приоритет. Ще бъде въведен и класически формат за всички надпревари, чиято цел е да създаде навик у зрителите.

Дълги години редът на стартиране в ралитата от Световния шампионат не бе променян, но заради тоталната доминация на Себастиен Льоб и Citroen ФИА направи серия от корекции в правилника точно по този показател. Впоследствие бе въведен и квалификационния етап за макадамовите надпревари, който също не се оказа особено удачен вариант.

Последното решение на Федерацията, което е съгласувано с новия промоутър в лицето на Red Bull, гласи, че пилотите с приоритет 1 и 2 ще стартират всяко състезание съобразно позицията, която заемат в шампионата преди началото на надпреварата. Във втория и третия ден обаче ще се използва обратният стартов ред. Първи по отсечките ще бъдат най-бавните P2 пилоти, впоследствие лидерите с P2 приоритет, най-бавните P1 и едва след тях най-бързите състезатели от предишния ден.

Друга съществена промяна, която се отнася за сезон 2014 в Световния рали шампионат, е свързана с формата на състезанията. Той ще бъде еднакъв за всички надпревари, като целта е да се създаде навик у зрителите. Церемониалният старт ще се състои винаги в четвъртък. Последната отсечка пък ще се кара в неделя приблизително в 12:00 за европейските състезания. Тя ще бъде и т.нар. "пауър стейдж", в който се разпределят бонус точките и ще бъде дълга минимум 10 километра.

От 2014 г. автомобилите във всяка една категория (WRC, WRC 2, WRC 3 и Junior WRC) ще бъдат обозначени със стикер в горната част на челното стъкло, който показва принадлежността им към съответната група. За пореден път ще бъде направена и промяна в начина на категоризиране на автомобилите. Колкото по-малък е номерът, толкова по-мощни ще бъдат представителите в съответния клас, като WRC представителите ще попаднат в RC1

Заводските тимове вече не са задължени да номинират един състезател за всички надпревари, гласи промененият правилник. Водещият пилот трябва да има обаче минимум десет старта със съответния номер на отбора. По този начин ФИА ще даде допълнителни възможности на големите тимове да сменят при нужда титулярните състезатели.

Последната промяна, гласувана от Световния съвет за моторни спортове, засяга рали "Сардиния", което ще се проведе седмица по-късно от първоначално предвиденото. Надпреварата ще стартира на 6 юни и ще завърши в неделя на 8 юни.

Коментари
comments powered by Disqus