Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

WTCC: Меню спечели в Макао, но Хъф е шампион

18.11.2012 11:36
Туит

Британският пилот Роб Хъф спечели първата си титла в WTCC, побеждавайки с 12 точки Ален Меню и с 8 третия Иван Мюлер. Chverolet окупира първите три места в последното си състезание като производител в WTCC.

След като Хъф се удари в мантинелите на уличната писта в Макао по време на първото състезание, спечелено от Мюлер, той стартира втората надпревара с аванс от 17 точки спрямо французина и 19 спрямо Меню. Това означаваше, че трябва да завърши минимум шести, за да си гарантира титлата, при положение че един от двамата му конкуренти спечели.

Меню, който стартира седми, пред осмия Мюлер и деветия Хъф, започна отлично надпреварата и не след дълго вече преследваше лидера Норберт Мишелис. Алекс Макдауъл и Пепе Ориола също се бореха в челото. В третата обиколка швейцарецът вече бе лидер, след като първо изпревари Мишелис, а малко по-късно и Макдауъл.

Щеше да е истинско чудо, ако Мюлер спечели четвъртата си титла, особено след като в четвъртата обиколка французинът имаше лек контакт с Макдауъл и прати неговия автомобил в предпазните заграждения. На пистата излезе сейфти кар, който остана цели четири тура начело. За това съдейства и Мехди Бенани, тъй като и той спря на пистата, макар и заради друг инцидент.

Три обиколки преди финала състезанието бе подновено. Макар и за кратко. Автомобилът за сигурност отново трябваше да поведе колоната, след като Мишелиси и Ориола се удариха.

Това бе добре дошло за Хъф, който по-рано бе изпреварил Ориола и в крайна сметка завърши без проблем на втора позиция, която му гарантира титлата въпреки победата на Ален Меню. Мюлер пък, който реално загуби титлата след наказанието в Шанхай, завърши трети в последното състезание на Chevrolet като производител в WTCC.

“Нямам думи. Мисля, че ще ми трябва малко време, за да разбера какво точно се случи, ако някога въобще успея“, коментира щастливият Хъф на финала. „Това беше един много емоционален уикенд и невероятен ден, особено след като вчера обърках всичко с инцидента в първото състезание.“

„Каква грешка допуснах тогава! Но в крайна сметка всичко завърши добре и лесно ще забравим за нея… Точно изпреварих Иван от вътрешната страна на „Лисабон“ и бях много доволен. Нямах време обаче да се зарадвам на това, защото половин обиколка по-късно катастрофирах.“

„Искам да благодаря на RML, защото всички скочиха върху автомобила ми, когато влязох в бокса. Пораженията не бяха малки, а трябваше да бъдат отстранени преди старта на второто състезание. Свършиха страхотна работа и последвалата надпревара мина перфектно.“

„Напрежението между двете състезания бе голямо, но все пак знаех, че имам добър аванс, който би трябвало да ми е достатъчен дори и Иван или Ален да спечелят. Единственото, което се искаше от мен, бе да не завърша по-назад от шестото място. След първия сейфти кар бях зад Иван, така че трябваше единствено да запазя концентрация и да не греша отново.“

„Отборът рискува, когато ме избра през 2005 година. Надявам се, днес показах, че те са взели правилното решение.“

Сезон 2012 бе последен за Chevrolet в WTCC, но догодина Honda се включва със заводско участие, а през 2014 г. се очаква и дебюта на Citroen и Себастиен Льоб в шампионата.

Пълното класиране за 2012 г. може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus