С Yangwang китайската автомобилна група BYD въвежда нова премиум подмарка. Един от първите два модела – E8, е мощен електрически SUV.
BYD отдавна се е утвърдил като един от най-големите производители на леки и лекотоварни електрически и хибридни автомобили, както и на батерии за електромобили в света. С модели като Atto 3, Han или Tang EV обаче китайците досега бяха почти изключително в сегментите на масовите продукти. Това обаче е на път да се промени: с новата подмарка Yangwang концернът BYD има намерение да навлезе в значително по-луксозни и мощни области.
Един от първите два модела на Yangwang е E8. Това е SUV в здравеняшки стил, който може да се похвали с множество ъгловати линии. В центъра на предницата има имитация на радиаторна решетка, която отстрани продължава нагоре и надолу и помещава там различни светлинни източници. Елементите за защита на долната част, също както и пластмасовите планки на калниците, са предназначени да символизират офроуд възможности. Покривът в контрастен цвят с широка трета и облицована задна колона напомня за актуалния Land Rover Defender. Резервното колело, прикрепено към външната страна на вратата на багажника, е, разбира се, част от добрия тон при един всъдеход.
Четиримоторно задвижване с над 1100 к.с.
Новата платформа E4 на BYD Group, която ще използват всички бъдещи модели на подмарката, служи като техническа основа за дългия около пет метра и широк два метра Yangwang E8. В нея е интегрирано четиримоторно електрическо задвижване: всяко колело има собствен електродвигател; това осигурява задвижване на всички колела и „чувствителен“ Torque Vectoring (селективно насочване на въртящия момент). Yangwang обещава системна мощност от над 1100 к.с. E8 дори би трябвало да може да плува благодарение на конструкцията на задвижването. За това помага обстоятелството, че платформата и каросерията би трябвало да са напълно изолирани срещу проникване на вода.
Производителят обещава, че E8 ще може да извършва „танково завъртане“ на 360 градуса дори върху асфалт с високо ниво на сцепление, а също и че при 100 км/ч ще може да спре в разстояние на 40 метра чрез отрицателния въртящ момент при рекуперация, ако спирачната система се повреди. Цели три сензорни и лидарни блока на предния ръб на покрива говорят за богато композиран пакет от асистенти. Yangwang съобщава, че диаметърът на завиване е по-малък от 12 метра.
Цената вече е определена
Yangwang възнамерява да създаде мрежа за продажби, независима от компанията майка BYD. Китайците не разкриват точно кога ще бъде пуснат E8. От друга страна, вече е ясно, че електрическият луксозен SUV ще струва около един милион юана (в момента се равняват на около 137 600 евро).