Докато много фирми все още се борят с последствията от кризата, Mazda продължава да бележи ръстове в продажбите си благодарение на новите технологии и дизайн
Ръстовете в продажбите на Mazda продължават своя стремителен ход, въпреки че и миналата година компанията отбеляза значително увеличение на продажбите и печалбите. Оперативната печалба нараства с 22 процента до 152 милиарда йени (1,09 милиарда евро) за периода април-декември, а оборотът достигна 2,19 трилиона йени или 15,7 милиарда евро.
Продажбите на автомобили в глобален мащаб нарастват с 5 процента до 1 003 000 броя за първите девет месеца, водени от ръста в Европа от 16 процента до 125 000 продадени автомобила. На Стария континент числата за ръстовете на продажбите на Mazda значително надхвърлят средните за пазара. Силни са и показателите в Северна Америка (плюс 11 % до 320 000) и Китай (плюс 10% до 156 000). От Mazda смятат че ще достигнат продажби от 1,4 милиона автомобила в световен мащаб за пълната фискална година, завършваща на 31 март.
Ръстът в Европа и в глобален мащаб се дължи на новите модели като Mazda CX-5, Mazda6 и Mazda3. Гамата включваща иновативните SKYACTIV технологии и новата стилистична философия Kodo се разширява. Новата Mazda2 ще се появи на пазара в Европа през това тримесечие, заедно с новите версии на CX-5 и Mazda6. Първият малък модел на марката – Mazda CX-3 – ще се присъедини към сегмента в средата на годината, следван от четвъртото поколение на Mazda MX-5, последното издание на най-големият бестселър сред роудстърите.
На тази база и с разширяването на производствените мощности в глобален мащаб по план, Mazda смята че и през тази година ще успее да постигне целите си за рекордни продажби и печалба. Прогнозите са за печалба от 1,52 милиарда евро, като за същия период на миналата година тази стойност достигна 1,38 милиарда евро. Нетните печалби ще отбележат ръст от 18 процента.