Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ясен Попов: Ирландският асфалт е доста по-различен

15.11.2007 18:11
Туит

Двукратните шампиони на България Ясен и Дилян Попови (OMV Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo 9) записаха три минавания в шейкдауна на рали „Ирландия”, 15-и кръг от Световния шампионат в дебюта си на британския асфалт днес сутринта. За братя Попови това е третият старт от Световния шампионат след двете им участия миналата година на рали „Монте Карло” и "Австралия". Рали „Ирландия” е единствената надпревара на асфалт в Световния шампионат за пилотите от група N.

Първи досег 

„Да, това е асфалтово състезание, но настилката е много по-различна от тази, на която караме ние в България или от пътищата в европейския шампионат“, заяви Ясен Попов след шейкдауна. “Пътищата са много тесни, асфалтът е много неравен, има много скокове, а тревата край трасето е много мокра, което означава, че ако стъпиш на нея, може да излетиш. Използвахме трите минавания на шейкдауна, за да свикнем с колата, която е малко по-различна от нашата, бих казал, че не е толкова силна за асфалтово състезание в сравнение с другите автомобили. В етапите от първия ден на състезанието на средата на пътя има тревна ивица, караш като по селски път, много странно. Едва отсечките във втория ден на рали „Ирландия” се доближават по характеристики до българските етапи. За мен обаче най-важното е да се опазим от технически проблеми с автомобила, за да имаме шанс да финишираме успешно. Със сигурност ще е много трудно състезание, конкуренцията е сериозна, но ще е интересно. При първото минаване на шейкдауна описахме етапа, а след това леко вдигнахме темпото, но още не сме се отпуснали да караме на 100 процента.“

Днес сутринта екипажите, които довечера стартират в първия супер специален етап пред Парламента в Белфаст имаха възможност да пробват колите си в шейкдауна близо до град Слайго, където е центърът на ралито, а организаторите избраха за изпитанието етапът „Формойл” (2,87 км).

Ясен и Дилян постигнаха най-доброто си време при третото минаване на отсечката – 1:55.5 минути, преди това записаха 2:08.7 и 1:56.9 минути. Така Попови останаха седми в неофициалното класиране за шейкдауна при пилотите от група N. Както се и очакваше най-добро време сред пилотите в Световния шампионат от група N записа местната звезда и бивш шампион на Великобритания Марк Хигинс (Mitsubishi Lancer Evo 9) – 1:47:8 минути при второто си минаване по отсечката.

Логистичен риск в името на политиката

Решението официалният старт и първият суперспециален етап да са в Белфаст бяха посрещнати възторжено от британската преса, но това логистично упражнение натоварва невероятно много организаторите и участниците в рали „Ирландия”, 15-и предпоследен кръг от Световния шампионат.

В 11:30 часа местно време пилотите от група N, заедно с другите участници заминаха с автобус за Белфаст, а разстоянието от Слайго до старта на първата отсечка е над 260 км. Само заводските пилоти ще бъдат превозени със самолет до Белфаст, а състезателните коли се транспортират с автовози, които трябва да се върнат в сервизната зона през нощта.

„От Слайго пътуваме с автобус до летището в Белфаст, там си получаваме състезателната кола, която току що бе измита и вече е натоварена на автовоза. Минаваме през целия трафик на града и стигаме до Парламента“, обясни Дилян Попов (OMV Rally Team). „Имаме право на две минавания по етапа, за да разучим, и след това стартираме. Доста сериозна операция за една отсечка с дължина 1,82 км. След това трябва да изчакаме да минат всички пилоти, които пътуват с нас в автобуса и тръгваме обратно. Може би към 1 часа посред нощ местно време ще сме се прибрали в Слайго. За началото на втория ден на рали „Ирландия” трябва да станем в 6 часа сутринта, така че няма да има много време за сън. Ще спим в автобуса.“

Световният рали шампионат вече се сблъска с истински логистичен кошмар, който бе организиран по подобна формула, само че в Аржентина. Пилотите пътуваха със самолет от центъра на ралито до Буенос Айрес, след това обаче времето се развали и половината екипажи останаха на летището, полетите закъсняха, а последният самолет излетя, но трябваше да се върне заради лошото време. Това наложи отмяната на петъчните отсечки в Аржентина и създаде сериозни проблеми на организаторите.

Георги Иванов

Слайго, Ирландия
Коментари
comments powered by Disqus