Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Забраняват двойните дифузори

08.01.2010 13:18
Туит

Отборите планират двойният дифузор, който провокира серия от полемики и скандали в началото на изминалия сезон, да бъде забранен през 2011 г.

Brawn GP, Williams и Toyota застанаха на стартовата решетка в Мелбърн миналата година с т.нар. двойни дифузори, които бяха оспорени от останалите водещи отбори. Стюардите на австралийската Гран при все пак дадоха зелена светлина на трите тима, но случаят стигна до Апелативния съд на ФИА. След като и той отсъди, че спорните компоненти са легални, останалите отбори бяха принудени да преработя своите автомобили заради несъмнените ползи, които двойният дифузор гарантираше.

В резултат нивото на аеродинамично прилепяне, съответно и скоростта, отново нараснаха значително, а идеята за повече изпреварвания, която наложи драстичната промяна в аеродинамиката за 2009 г., така и не се реализира. В края на сезона специалистите дори обявиха, че нивата на даунфорс през 2010 г. ще са като тези в края 2008-а. Това е и причината Работната група по техническия правилник на FOTA да обсъди евентуалната забрана на спорните компоненти, информира Autosport.

Изискването на отборите е правилникът да разпорежда подът на автомобила да бъде непрекъсваема секция, както в надлъжната равнина, така и в напречната, като по този начин ще се неутрализира всяка възможност за оформянето на отвори в него, които на практика позволяваха на двойния дифузор да функционира.

В момента FOTA работи по оформянето текста на правилника, като целта е да бъде така формулиран, че да не допуска повече никакви интерпретации, подобни на миналогодишните. След като документът бъде изготвен, ще бъде предложен на Работната техническа група на ФИА за одобрение. Едва тогава ФИА може да ратифицира промените, а същевременно и всички тимове трябва да са съгласни, за да влязат те в сила през новия сезон.

При евентуална забрана на двойния дифузор се очаква времената за обиколка да са приблизително със секунда по слаби.

Коментари
comments powered by Disqus