Малкият брат на Renegade ще се произвежда в завода на концерна Stellantis в Полша
Бъдещият най-малък модел на Jeep ще се произвежда в завода на Fiat/Chrysler в полския град Тихи. Очаква се първите модели да слезнат от поточната линия в края на 2022 година.
Фабриката наскоро бе модернизирана за над 150 милиона евро, като освен малкия Jeep, от полския конвейр ще слизат и два SUV модела на Alfa Romeo и Fiat. Alfa-та ще се казва Brennero – все още няма име за Fiat-а. Той е назован вътрешно "Проект 364" и може би ще се превърне във Fiat 500XL, тъй като ще наследи както 500X, така и 500L.
Бейби-Renegade със задвижване от PSA-мотори
Но да се върнем към малкия събрат на Renegade: След сливането на FCA и PSA и сформирането Stellantis Group, Jeep ще получи общата модулна платформа (CMP) на PSA. Тя вече се използва от модели като Opel Mokka B и Peugeot 2008. Платформата позволява използването на конвенционални, както и на чисто електрически задвижвания.
Съответно малкият Renegade получава задвижванията, които се използват в Peugeot 2008 например. Това са 1,2-литров трицилиндров мотор и 1,5-литров турбодизел с четири цилиндъра. Шестстепенна ръчна скоростна кутия или осемстепенна автоматична предават тягата към колелата. Името на модела остава загадка към този момент.
Jeep пристъпва към електричеството
Освен това на борда е електрическото задвижване от е-2008 с батерия 50 кВтч и електродвигател с мощност 136 к.с. Малкият електрически Jeep вероятно е базиран на ревизиранaта платформа eCMP2. Тя ще се използва от Stellantis Group до 2026 г., когато STLA Small платформата ще я измести като последната от четирите нови платформи за превозни средства STLA. Шефът на Stellantis Карлос Таварес представи дългосрочната стратегия на своята мултибрандова група под мотото „Dare Forward 2030“ в началото на 2022 г. и също представи две снимки на предстоящия Jeep в този контекст, които може да видите в нашата галерия.
Визуално малкият електрически "джип" показва типичните за марката отличителни знаци. Има затворена решетка с харакетерните седем вертикални лайстни. Фаровете са теси и елегантни. Отпред прави впечатление защитата от удари под купето, а отстрани се виждат мускулести калници на колелата. Малкият четириврат модел крие дръжките на задните си врати в областта на задните колони. Задните светлини на Jeep също поемат минималистичния дизайн на фаровете. Задната част е завършена с ненатрапчив, но важен за стабилността спойлер.
Между другото, Citroën също работи по малък SUV, наречен C21 (Може да го видите в камуфлаж на последните две снимки в галерията). Кросоувърът, който е под четири метра, обаче няма да бъде пуснат в Европа отначало, а ще направя своя дебют в Индия.