През целия 20-годишен производствен цикъл от Viper са произведени общо само 29 000 копия
По-случай производствения финал на Viper Dodge конструира пет специални модела, от които бяха произведени общо 217 екземпляра и разпродадени само за 5 дни. Тефтерите за поръчки обаче се отвориха отново, защото се оказа, че по складовете има още много части.
Всъщност последните специални модели трябваше да отбележат края. Но сега FCA обяви, че са отворили нова страница за поръчки на Viper. След инвентаризация на складовата наличност е установено, че има възможност за още няколко модела Viper. Като този път те наистина ще бъдат последните на финала и ще бъдат пуснати преди края на годината. Кои ще бъдат версиите на модела, FCA още нищо не е обявила.
Специални модели за край на производството
8,4-литровият атмосферен V10 продължава да генерира 649 к.с. в специалните модели, тези извънредни издания ще бъдат със специални лакови покрития, които напомнят за войните-ветерани на Viper. Dodge стъкми специалните модели с плакет, разположен на арматурното табло, на който е изографисано името на превозното средство и серийния му номер. По желание на клиента американците добавят и името му. Докато Viper се продава много мудно в стандартната си одежда, специалните модели се радват на неподозиран успех. В рамките на дни всичките 217 автомобила бяха продадени. Наистина само 135 от тях отпътуваха при един търговец в Северна Каролина, който сам възнамерява да продава спортните автомобили.
Петте издания ще бъдат произведени за поколението модели на 2017 и имат следните характеристики:
1:28 Edition ACR: 28 екземпляра. Ще напомня рекорда на Dodge Viper ACR в Лагуна Сека, САЩ, поставен от Ранди Побст през Октомври 2015 с 1: 28.65 минута. Черен екстериорен лак с червени украсителни ивици на предния капак, покрива и задното крило. Екстремен аеродинамичен пакет, карбоново-керамични спирачки, интериор с червени контрастни тегели и разпродадени само за 40 минути.
GTS-R Commemorative ACR: 100 екземпляра, с бял основен лак с две тъмносини украсителни ивици напомнят на легендарния екстериор на Viper. Екстремен аеродинамичен пакет, карбоново-керамични спирачки, карбонов пакет за каросерията, червени украсителни шевове и червени колани красят интериора и разпродаден в рамките на 2 дни.
VoooDoo II Edition ACR: 31 копия. Въз основа на оригиналния VooDoo Edition 2010. Черен екстериор с украсителни ивици в лявата половина на автомобила (гледайки отстрана на водача). Екстремен аеродинамичен пакет, карбоново-керамична спирачна система, сребърни контрастни шевове в интериора и разпродаден за 2 часа
Snakeskin Edition GTC: 25 екземпляра. Зеленият цвят е заимстван от 2010 Snakeskin ACR. Украсителните ивици имат специална форма, модифициран аеродинамичен пакет, черен интериор и разпродаден в рамките на 2 дни.
Dodge Dealer Edition: 33 екземпляра. Може да се закупи само от специализирани салони на Viper. Бял екстериорен цвят със сини украсителни ивици в средата, карбоново-керамична спирачна система, екстремен аеродинамичен пакет, червени контрастни шевове в интериора и разпродаден в рамките на 5 дни.
И тъй като, специалните модели видимо добре се котират, Fiat/Chrysler пуска веднага още един нов - Snakeskin Edition ACR, от който ще бъдат пуснати само 31 екземпляра. Характеристиките включват зелена одежда с черни SRT надлъжни ивици, ACR пакет, екстремен аеродинамичен пакет, карбоново керамични спирачки, интериорен пакет ACR, както и брезент за автомобила в цвета на купето. Новият специален модел ще напомня на ACR Snakeskin Viper от 2010, от които също бяха произведени само 31 екземпляра.
Етап 13. 01. 2016:
Dodge Viper не се продава така лесно. Именно затова концернът Fiat-Chrysler (FCA) предприе радикална стъпка. Супер спортният автомобил V10 ще бъде преработен през 2017. Това е официалното обяснение. На заден план нещата обаче стоят по-различно. Това, което Motortrend успя да научи от едно лице, което е много добре запознато с бъдещите планове на
FCA, не са спадовете на продажбите на Viper, причината за временното спиране на производството на спортиста се корени на друго място.
Следователно FCA спря производството на Viper, защото те не могат да бъдат оборудвани със странични въздушни възглавници, както скоро ще изискват стандартите за безопасност в САЩ (FMVSS #226). Допълнително окомплектоване не би било възможно, защото така или иначе оскъдното свободно пространство, ще бъде допълнително ограничено от въздушните възглавници, които при катастрофа ще се разгънат през страничните прозорци. Така или иначе, краят на Viper 2017 е лоша новина за всички фенове на американските автомобили с атмосферен V10 и 649 к.с..
Нов Viper върху по-модерна платформа
Въпреки това, все още има лъч надежда. Изпълнителният директор на FCA Серджо Маркионе даде надежда на автомобилното изложение в Детройт 2016 за възраждане на супер спортния автомобил. При всички случаи обаче не и с двигател V10. Това напълно е изключено, в замяна на това върху съвременна платформа. "Viper беше приятелска услуга", така списанието Automobile цитира Маркионе. "Предвид развитието на платформата в рамките на марката, има шанс да се роди нов Viper. Предстои само да решим, дали това ще се случи навреме."
Италиано-канадецът ще обяви края на Viper 2017. Това значи, че решението за законен наследник трябва да бъде взето своевременно, за да може точно за 25-годишния юбилей на Viper, да бъде обявен наследник. За платформа за новия Viper ще послужи новата архитектура със задно задвижване FCA, върху която е изградена новата Giulia, както и предстоящите Dodge Charger и Challenger.
Viper надушва по-изгодна конкуренция
2013 Chrysler възроди с Fiat-Regie супер спортиста Viper. Технически преработеният като SRT Viper, тръгна на лов на клиенти, като планираните годишни продажби трябваше да възлизат на около 1600 автомобила.
През дебютната 2013, Chrysler 591 SRT Viper можеше добре да се продава, въпреки това през първите два месеца на 2014, продажбите възлизат само на 91 автомобила. В резултат на слабите продажби на струващия 100 000 долара състезател линиите за производство в Conner Avenue в Детройт бяха спрени поетапно от 14 април до 23 юни 2014. През цялата 2014 продажбите на Viper стигнаха до 760 екземпляра по целия свят.
Viper никога не е бил масов продукт, заявиха от Chrysler, съвсем нормално е да има такива колебания в търсенето. През целия 20-годишен производствен цикъл от Viper са произведени общо само 29 000 копия.
Пазарните анализатори обаче ясно диагностицират причината в спада на търсенето, а именно конкуренцията на новия Chevrolet Corvette, който се предлага със същата мощност и определено по-ниска цена. Освен него на пазара дебнат конкуренти в лицето на Ford Mustang Shelby Super Snake и Dodge Challenger Hellcat.