ФИА ще представи предложенията си за защита на кокпита пред отборите този петък. Три са базисните варианти, като този, който получи най-голямо одобрение, ще стане задължителен през следващия сезон.
Трите концепции са тествани отново миналата седмица, като съвместната разработка с Mercedes, представена на снимката, засега има най-големи шансове да получи одобрение. Втората концепция, която има кодовото название AFP-V2, залага на специален ролкейдж в предната част на автомобила, като трите му елемента са специално проектирани да се огъват и да поемат енергията от удара. При третия вариант предпазните елементи започват от т.нар. бълкхед и достигат до въздуховода над шлема на пилота.
Концепцията на Mercedes за разлика от останалите две не трябва да се деформира при удар, което поставя сериозни изисквания върху използваните материали. Същевременно обаче позволява пилотът да напусне максимално бързо автомобила при инцидент за разлика от напълно затворения кокпит. Основните притеснения на състезатели пък са свързани с ограничената видимост.
ФИА ще представи трите варианта на техническите директори на отборите този петък. Впоследствие два от тях ще бъдат отхвърлени. Идеалният сценарий е отборите да осигурят предварително определени точки за захващане и предпазната конструкция да бъде идентична за различните автомобили, но е по-вероятно тимовете да работят по собствен дизайн.