За Гран при на Япония тази седмица Bridgestone ще предостави на отборите във Формула 1 специални гуми. Оцветената в зелено състезателна Potenza е част от кампанията „Да направим автомобилите зелени” (Make Cars Green, където green може да се превежда и екологичен) на ФИА.
Нестандартната Bridgestone Potenza, чиито четири канала са оцветени в зелено, бе представена официално днес в Токио върху автомобилите на Ferrari и McLaren.„Надяваме се, че специално изработените за Make Cars Green гуми, ще насочат вниманието на зрителите към екологичните инициативи във Формула 1 и около нея”, коментира изпълнителният директор на японската компания Шоши Араава. „Опазването на околната среда е централна тема в Bridgestone Group и се надявам, че заедно с ФИА ще успеем да обърнем внимание върху този проблем на зрителите в цял свят.”
Инициативата на ФИА и Bridgestone е похвална, но остава въпросът доколко при така боядисаните канали ще е възможно зрителите да правят разлика между мекия и твърдия комплект гуми. Бялата маркировка отново ще присъства на „софт” опцията, но на фона на останалите три зелени канала различаването й спрямо „медиум” варианта ще бъде много по-трудно.
Междувременно от японския производител потвърдиха, че продължават работата върху универсалната гума за мокра писта, която трябва да замени интермедиа и екстрийм опциите.
Въпреки незадоволителните резултати след първите тестове, Хирохиде Хамашима - директорът на развойния отдел за състезателни гуми, е категоричен, че няма да се откажат от идеята. „Продължаваме да работим, дори и да ни трябват още две години, няма проблем. Ако не действаме въз основа на този принцип, то това означава, че не можем да усъвършенстваме гумите ни за мокра писта.”