Въпреки това производителят на спортни автомобили е в неплатежоспособност
Zenos си обеща твърде много: Неговото оръдие за писта, наречено E10 R генерира цели 355 к.с. и тежи само 700 кг. Съотношението тегло мощност е 500 к.с. на тон, с което се нарежда в леката категория на Veyron. Въпреки това производителят на спортни автомобили е в неплатежоспособност.
Новото ръководство се опитва да върне производителят на спортни автомобили на пазара. В момента продажбите са спрени и се търси платежоспособен инвеститор, защото продуктът Zenos все още впечатлява.
Класическият британски спортен автомобил изглежда различно днес, отколкото през 70-те и 80-те години. Не е като Lotus Elan, на S-серията на TVR или Jensen-Healey. Британският спортен автомобил се е променял през годините и ако щете се е превърнал в играчка за писта. Последният пример: Zenos E10R.
Zenos E10 R с 500 к.с. на тон
Zenos е вече концепция. През 2014 под ръководството на бившия директор на Caterham Ансар Али британците пуснаха на пазара E10. Едно чуждоземно творение от карбон и алуминий, отворено подобно на всички Caterham с атмосферен двигател и 200 к.с., така да се каже стартова версия. S версията на E10 е оборудвана с турбо компресор, благодарение на който достига до 250 к.с.
През 2016 британците спретнаха нещо, което вече е известно от различни други марки спортни автомобили: повече мощност с по-малко тегло. Това Lotus прави с Elise и Evora.
Zenos E10 R генерира 355 к.с., които изпраща към задната ос. Тази мощност доставя 2,3-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор на Ford. Звучи познато? Нищо чудно, тъй като двигателят EcoBoost работи безупречно в Mustang и в предстоящия Focus RS.
Двигател от Ford Focus RS
Предавките на версията E10-R се сменят от шестстепенна ръчна трансмисия. Скоростната кутия е конфигурирана в съответствие с принципа на трансмисията. Тя е позиционирана на задната ос, която осигурява по-добро разпределение на теглото.
Да, сензационно. Така с тегло от само 700 кг, E10 R със съотношението си тегло/мощност от около 500 к.с. на тон, той влиза в един клас с Bugatti Veyron (520 к.с./тон). Максималният въртящ момент е 475 Нм при 4000 об/ мин.
С това E10 R трябва да ускори само за 3,0 секунди от 0 до 60 мили в час (96 км/ч) и вдига максимално 250 км/ч. На първо четене не звучи като нещо специално, но 250 км/ч, дори и с опционалното предно стъкло е достатъчно бързо.
Разбира се, за основното приложение на Zenos- пистата, не е достатъчна само динамиката. Zenos е оборудван съответно с усилени спирачки за адекватно спиране.
Zenos E10 R с двойни носачи
За да гарантират по-добра динамика, британците са оборудвали E10 R с ново окачване и двойни носачи на двете оси. Регулируеми Bilstein амортисьори и Eibach пружини също са част от стандартната спецификация.
За да може Zenos E10 R да стъпи и по обществените пътища, британците са монтирали на изключително леките OZ-джанти тип „Ultraleggera“, специални Avon ZZR задкрилки. Редуцирането на теглото е постигнато и благодарение на интериора: черупковите седалки са направени почти изцяло от карбон и шест-точкови колани, както и подвижен волан. Който ще кара Zenos E10 R изключително и само на писта, той може да бъде поръчан дори без катализатор.
Бързият британец изобщо не се нарежда към изгодните сделки. Zenos E10 R струва най-малко 39 999 паунда, или 56 777 евро.