Спортен автомобил, произведен в Дания!? Това на пръв поглед изглежда повече от абсурдно, но не и когато става дума за Zenvo ST1.
В края на 2008 г. Zenvo Automotive представи проекта ST1, а официалният му дебют пред публика бе тази година по време на „24-те часа на Льо Ман“. Тогава основният въпрос беше дали прототипът ще има серийно бъдеще. Отговорът вече е налице – ще има, но от ST1 ще бъдат произведени само 15 бройки.
Седемлитровият V8 на ST1 е оборудван както с механичен, така и с турбокомпресор, в резултат на което мощността му достига 1104 к. с., с цели 103 повече спрямо абсолютния лидер в класа Bugatti Veyron. Върховата тяга от друга страна отчита умопомрачителните 1430 Нм при 4500 об./мин. Трансмисията е 6-степенна механична, като от Zenvo Automotive предлагат като опция смяната на предавките да се осъществява от планки на волана (вероятно не става дума за класическа секвенциална кутия, а единствено за електрохидравличен превключвател). Стандартно ST1 получава хидравличен блокаж на диференциала.
В съответствие с превъзходните технически данни са и динамичните характеристики на автомобила - класическият спринт отнема три секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 375 км/ч. В случая е излишно да говорим за рахода, но от Zenvo подчертават, че ST1 е пригоден както за работа със стандартен бензин А98, така и за биоетанол Е85.
Дизайнът на Zenvo ST1 е едно от водещите му предимства. Макар да заимства отделни елементи от други спортни модели, външността му може спокойно да бъде определена като уникална и неповторима. Инженерите на Zenvo са обърнали и сериозно внимание на интериора. По традиция спортните автомобили са лишени от всякакви глезотии, но в случая ST1 може да се похвали с климатик, 7,5-инчов дисплей на мултимедийната система, камера за обратно виждане, електрически седалки, круиз контрол и две въздушни възглавници.
На този етап няма информация за цената.