Доставчикът предупреди, че работната сила в завода в Саарбрюкен ще намалее в бъдеще
ZF Friedrichshafen ще инвестира 800 млн. евро (911 млн. долара), за да адаптира предприятието си в Саарбрюкен, Германия, за да произвежда компоненти за електрифицирани задвижващи системи.
ZF очаква делът на хибридните задвижващи системи да нарасне до 50% през следващите 10 години при 5% сега, тъй като производителите на автомобили се опитват да отговорят на все по-строгите стандарти за емисии на CO2.
Финансовите средства, които ще бъдат вложени в Саарбрюкен, са част от инвестиция в размер на 3 млрд. евро, за да се подготви ZF към преминаване за електрификация, включително производството, инфраструктурата и мрежата на компанията доставчик.
Хибридната технология е разширяваща се сфера, посочи ZF в петък. Немската компания също така заяви, че развива своя собствена система за автономно управление като част от навлизането в нови технологии.
Доставчикът предупреди, че работната сила в завода в Саарбрюкен ще намалее в дългосрочен план, ако изцяло електрическите автомобили растат според очакванията.
Електродвигателите и задвижванията имат по-малко движещи се части от двигателите с вътрешно горене и някои проучвания, включително частично финансирани от ZF, показват, че десетки хиляди европейски автомобилни работни места могат да бъдат изложени на риск през следващите десетилетия.
По-рано тази година изпълнителният директор на ZF Волф-Хенинг Шнайдер заяви, че 15 000 предавателни кутии на ZF "на теория" са в опасност при прехода към електрификация, но отбелязва, че трансмисиите представляват изключителна възможност за генериране на печалби чрез интегриране на електрификацията.
"Ние ще се подготвим за тази ситуация (широко разпространено електрифициране), но все още имаме известно време", каза той. "Ще обсъдим това заедно с нашия работен съвет по много открит начин. Днес нямам отговор, но съм напълно уверен, че ще намерим решение. "
В светлината на това ZF заяви в петък, че част от инвестициите в Саарбрюкен ще вървят заедно с повишаване на ефективността и конкурентоспособността, както и преквалификация на служителите.
"Фактът, че тези промени ще настъпят само след няколко години, ни дава възможност да се подготвим за тях от днес", каза Стефан фон Шукман, ръководител на подразделението за задвижващи технологии на ZF.
ZF се нарежда на номер 5 в списъка на Automotive News Europe на 100-те най-големи световни доставчици с продажбите на автомобили в световен мащаб с 34,48 млрд. долара през 2017 г.