Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Жан Мари Балестр почина на 86-годишна възраст

29.03.2008 10:03
Туит
Жан Мари Балестр почина на 86-годишна възраст

Един от основателите на FFSA (Френската федерация по автомобилни спортове) и бивш президент на ФИА Жан-Мари Балестр почина на 86-годишна възраст.

Балестр бе избран за ръководител на Международната автомобилна асоциация през 1986 г. и изпълняваше функциите на президент до появата на Макс Мозли пет години по-късно.

„Загубата е наистина огромна. Неговият принос към спорта във Франция и в цял свят беше несравним”, споделя наследникът му Макс Мозли. „Ще липсва на всички, които сме част от този спорт. Искам да изкажа искрените си съболезнования на роднините и приятелите му в този труден момент”.

Балестр е роден през 1921 г. За периода 1979 - 1991 г. оглавява FISA - организацията, която регулира моторните спортове преди реструктурирането на ФИА през 1993 г. В началото на 80-те подписва първото споразумение „Конкорд”, което предоставя комерсиалните права във Формула 1 на FOCA (Асоциацията на конструкторите във Формула 1), ръководена от Бърни Екълстоун. Балестр въвежда задължителните краштестове и е един от основните "виновници" за забраната на двигателите с принудително пълнене през 1989 г.

Коментари
comments powered by Disqus