Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Alfa Romeo 159

Туит

159 е не само по-голям, по-сигурен и по-комфортен автомобил от своя предшественик, но впечатлява с динамична управляемост и спортно сърце.

Произвежданият от 2005 до 2011 година Alfa Romeo 159 не e загубил нищо от своя чар. Динамичната форма с шест „очи” на седана и комбито, сътворена от Джуджаро, и до ден днешен е олицетворение на завладяваща стилистика.

Двигател: В Германия преобладаващите продажби (над 60 процента) са на автомобили с дизелови двигатели. В това няма нищо чудно предвид факта, че последните работят приятно и икономично. Препоръчителен е предлаганият до 2010 година 1,9-литров агрегат със 150 к.с. и особено двулитровият със 170 к.с., при който вече почти няма слабост при потегляне. И двата мотора изразходват около осем литра на100 км. Още повече въртящ момент, динамика и балансираност осигурява петцилилиндровият JTD с 200 к.с., който обаче консумира около два литра повече гориво. Ако предпочитате бензинов мотор, можете да се насочите към 1,8-литровия турбоагрегат с 200 к.с. Не е препоръчителна шестцилиндровата машина с атмосферно пълнене и 260 к.с., която често се предлага с двойно предаване. Ако все пак се насочите към такъв избор, трябва да се примирите с разход на гориво от 15 л/100 км.

Каросерия: С багажния си обем от 405 литра седанът определено предлага стойност на под средното за класа ниво. Неособено впечатляващ е и обемът на Sportwagon с неговите 1235 литра, но все пак вместимостта е напълно задоволителна. По тази причина е добре главата на семейството да се насочи именно към него.

Изработка: Като цяло Alfa Romeo 159 е един безпроблемен автомобил и с изключение на някои слабости с електрониката всичко останало е в зеления сектор. Отделни забележки могат да бъдат отправени към ергономията и управлението на някои функции на таблото.

Безопасност: Никакви възражения обаче не би могло да има към сигурността – седемте въздушни възглавници (включително тази за краката на водача) са серийни, в теста на Euro NCAP моделът получава пет звезди.

Ходова част: Поведението на ходовата част напълно съответства на визията на автомобила. Динамичната управляемост е съчетана с достатъчно комфорт и подходящи спирачки. Единственият дребен недостатък е малко нервното кормилно управление, което при висока скорост по магистрала изисква постоянни корекции. Преди покупка е добре да се проверят кормилните щанги, които се износват повече.

Кой двигател ви препоръчваме

Едва една трета от продадените Alfa Romeo 159 са с бензинов мотор, така че най-добрият и лесен избор са икономичните и балансирани дизели. Това се отнася особено за четирицилиндровите агрегати със 150 и 170 к.с.

Спецификации на двигателите на Alfa Romeo 159
Кой тип каросерия да изберете

Някакви чудеса по отношение на простора не могат да бъдат очаквани нито от седана, нито от комбито. И все пак за едно четиричленно семейство е по-добре да бъде избран Sportwagon. На пазара на употребявани Alfa Romeo 159 преобладава именно комбито, заемащо дял от две трети и струващо с около 1000 евро повече.

От коя година да е моделът

През 2008 година освен останалото е променена и конструкцията на каросерията, с което се намалява теглото и разходът на гориво.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Дори базовото ниво предлага климатична система и CD. Някои от комбитата разполагат с пакет, включващ улесняващи превоза на багаж приспособления от типа на мрежите и др.

Каква е цената

Alfa Romeo 159 в добро състояние могат да се намерят за около 9000 евро. За дизел се плащат допълнително 1500 евро.

Цени на Alfa Romeo 159 в Германия
Колко е надежден

Според специалистите на Dekra, Alfa Romeo 159 е направила огромен скок по отношения на качеството си в сравнение с предшественика 156. Дори ходовата част не създава проблеми въпреки предполагащата динамично шофиране конструкция. Единствено кормилните щанги на автомобилите с голям пробег показват признаци на износване. За това спомагат често монтираните широки гуми.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus