Дълго време Alfa Romeo Spider раздвоява мненията на феновете на италианските автомобили. Характерната клиновидна форма и предното предаване разделяха публиката на две – върли фенове и отявлени противници.
Факт е обаче, че този провокиращ дизайн изглежа актуален до ден-днешен, а предното предаване в конкретния случай не е пречка за пълноценно спортно изживяване.
Радващо е да се отбележи, че качеството е доста по-добро, отколкото твърдят критиците на италианските модели. Корозията е на практика непознат проблем за този автомобил – голяма част от елементите са направени от полимери, а ламарините са изцяло поцинковани. Единствено текстилният гюрук със заден прозорец от плексиглас на Spider създава проблеми при липса на правилна поддръжка. Важно е да се следи за притеснителни шумове от ходовата част – сигурен знак за износване на елементи от предния мост.
Двулитров бензин със 150/155 к. с. Развъртащ се с лекота четирицилиндров двигател с фини маниери на работа и чудесен звук, разход около десет литра на 100 км.
Трилитров V6 със 192/220 к. с. Могъщ двигател с фантастичен звук, разход около 12,5 л/100 км.
1995 Дебют на моделите GTV и Spider.
1996 Подобрения в конструкцията на мекия покрив
1998 Фейслифт и по-качествени материали в интериора
2003 Втори фейслифт, нова предна част, по-ниско монтирани седалки.
2005 Преустановяване на производството.