Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi Q7

Туит

Първият SUV на Audi е твърде внушителен на размери автомобил – респектиращо обаче е и представянето му, дори след изминаване на голям пробег.

През 2006 година Audi представиха първия си SUV, който е базиран на А8, но с височината си от 1,74 метра е значително по-висок от него. Отначало клиентският интерес беше направо неудържим, но от 2009 година постепенно еуфорията позатихна. Междувременно палитрата от задвижващи агрегати беше сериозно стеснена – механичната трансмисия отпадна от гамата също както и бензиновия V8 мотор и редкия V12 TDI.

Двигател: Заради високото тегло (около 2,5 тона), големия полезен (до 790 кг) и възможността за теглене на полезен товар с маса до 3,5 тона, осемцилиндровите агрегати са доста препоръчителни, като може би най-добрият избор е 4.2 TDI. Най-често срещан под капака на Audi Q7 е трилитровият V6 турбодизел, който е разумен компромис със своята плавна работа, добра тяга и относително разумен разход на гориво. Наред с основната версия (233/240/245 к.с.), след фейслифта от 2010 година въпросният агрегат започва да се продава и във версия Clean Diesel (Euro 6), както и в по-достъпен вариант с 204 к.с.

Каросерия: Мястото на първия и втория ред седалки е изобилно, но товарният обем не е чак толкова внушителен, колкото би могло да се предположи (775 до 2035 литра). Предлаганите като опция допълнителни две места най-отзад са годни само за пътуване на деца, а лошият обзор от мястото на водача допълнително затруднява маневрирането. Важно е да се знае, че много от екстрите в модела намаляват полезния товар. Благодарение на напълно поцинкованата каросерия, проблеми с корозията няма.

Изработка: Типичното за Audi високо ниво личи по качествените материали, педантичната сглобка и впечатляващата дълговечност на повечето елементи.

Безопасност: Енергично намесващата се ESP се грижи за сигурността на Audi Q7, спирачките са мощни, но подобно на гумите имат склонност да се износват по-бързо от обичайното.

Ходова част: SUV моделът е учудващо повратлив за гигантските си размери, а с допълнително предлаганото пневматично окачване е и много комфортен. Независимо от при нужда увеличаващия се до 240 мм клиренс и серийното двойно предаване, Audi Q7 е по-подходящ за спокойно каране, отколкото за приключения извън пътя.

Кой двигател ви препоръчваме

Бензиновите мотори харчат наистина много, докато при дизеловите V8 и V12 TDI разходите по поддръжката са много високи. Поради това може би най-смислената алтернатива е турбодизеловият V6, който е и най-често срещан. През годините неговата мощност от 233 достигна до 245 к.с., а максималният въртящ момент се увеличи от 500 на 550 Нм, но тези промени не играят почти никаква роля във всекидневната употреба. Дори и сравнително отскоро предлаганият базов вариант с 204 к.с. и 450 Нм успява да се справи доста добре с високото тегло на автомобила.

Спецификации на двигателите на Audi Q7
От коя година да е моделът

При по-ранните екземпляри въздушното окачване, електрониката (и по-точно управляващите блокове на някои системи) и електрическите стъклоподемници създаваха проблеми, но не бяха рядкост и дефекти по лаковото покритие и течове от двигателя. Затова, а и заради въвеждането на по-ефективната осемстепенна автоматична трансмисия и екологичния вариант Clean Diesels със сертификат Euro 6, по-добре е да се търсят автомобили, произведени след май 2010 година.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Повечето Audi Q7 са оборудвани с множество екстри, които на първичния пазар лесно покачват цената с 20 000 евро. Препоръчително е автомобилът да е с въздушно окачване, ксенонови светлини, парктроник, отопляеми седалки с кожена тапицерия и електрически задвижван заден капак. Големите джанти (с диаметър 20 и повече цола) вредят както на комфорта, така и на пътното поведение, така че е по-добре да стоите настрана от подобни решения.

Каква е цената

На вторичния пазар бензиновият V6 обикновено носи ценово предимство от около 7000 евро спрямо дизеловите си събратя, но трябва да се има предвид и значително по-високия разход на гориво. Иначе 3.0 TDI е най-разумният избор – не само от икономическа гледна точка.

Цени на Audi Q7 в Германия
Колко е надежден

Експертите на Dekra твърдят следното: Audi Q7 е базиран на платформата, използвана от първите поколения на VW Touareg и Porsche Cayenne и по отношение на надеждността не е много по-различен от тях. Заради високото тегло от минимум 2,2 тона спирачките се износват бързо и е добре да бъдат внимателно инспектирани преди покупка. Експертите на Dekra твърде често се сблъскват и с разбити носачи от ходовата част.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    n/a
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus