Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW X3

Туит

Дебютиралият през 2010 година наследник на BMW X3 позиционира модела още по-високо.

Спортистът от средния SUV клас (BMW X3) се произвеждаше в първата си генерация между 2003 и 2010 година и постигна забележителен успех. Изборът от екземпляри на вторичния пазар е много богат.

Двигател: Ако моторът ще бъде бензинов, то нека бъде шестцилиндров BMW X3 25i и 30i (с 218 и съответно 272 к.с.) са изключително енергични, а и звучат превъзходно. Базовият четирицилиндров мотор със 150 к.с. във версията 20i изглежда малко претоварен от високото тегло на SUV автомобила. При дизелите четирицилиндровите 18d и 20d (със 143 и 177 к.с.) са разумна алтернатива. Ако човек може да си позволи, още по-добре е да се насочи към шестцилиндровите 30d и 35d (с 218 и съответно 286 к.с.).

Каросерия: Моделът е с около 30 сантиметра по-къс от X5, което се усеща най-ясно от пасажерите на втория ред. Отпред мястото е в изобилие, седалките и шумоизолацията също създават отрадно впечатление. С от 480 до 1560 литра товарен обем, BMW X3 побира багаж колкото комби от среден клас, освен това ръбът на товарене при този SUV е неочаквано нисък и удобен. Видимостта назад обаче не е особено добра.

Изработка: Качеството на материалите при по-ранните екземпляри не отговаряше напълно на високите цени на модела. След 2006 година нещата започнаха да изглеждат значително по-добре.

Безопасност: BMW X3 е серийно екипиран с шест въздушни възглавници, ESP, светлини за мъгла и отопляеми огледала. Много от автомобилите на вторичния пазар имат и ксенонови светлини. За разлика от много други SUV модели, BMW е сигурен и лесен за овладяване дори при достигането на граничния си режим. При краш тестовете на Euro-NCAP X3 получи четири от пет звезди.

Ходова част: Купувачите на BMW X3 трябва да имат предвид основно едно: буквата S в абревиатурата SUV означава „спорт”. Специално ранните екземпляри са с изключително твърда настройка, поради което някои неравности биват предавани доста грубо към пътниците. За сметка на това, предлаганият изключително с пълноприводно задвижване X3 от първото поколение (вътрешно означение E83) е невероятно пъргав по пътища със завои и буди въодушевление с прекрасната си кормилна уредба.

Кой двигател ви препоръчваме

Ако не броим страдащия от известен недостиг на тяга базов четирицилиндров бензинов мотор с атмосферно пълнене, практически всички двигатели от гамата на BMW X3 могат да се нарекат препоръчителни. Наред с популярния и икономичен 2.0d, налице са и превъзходните шестцилиндрови дизели. На вторичния пазар един 3.0i обикновено върви на сходна цена с четирицилиндровите дизели, но предоставя несравнимо повече удоволствие от шофирането. При него обаче трябва да се има предвид среден разход от десет-дванайсет литра на 100 километра. Шестцилиндровият агрегат на версията 3.0d разполага с гигантски въртящ момент от 500 Нм и изразходва радващо малко гориво.

Спецификации на двигателите на BMW X3
От коя година да е моделът

По-старите дизелови модели все още не разполагат с филтър за твърди частици. При четирицилиндровите мотори такъв се появява през 2004, а при шестцилиндровите им събратя едва през 2005 година. Фейслифтът от 2006 година освен нови брони и светлини, носи на модела и редица други подобрения, като специално интериорът става значително по-изискан.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Подобно на всяко BMW, X3 може да бъде екипиран с огромно разнообразие от екстри, сред които особено препоръчителни са асистент при паркиране, ксенонови светлини и комфортни седалки. Спортният M-пакет допълнително внушава и без това оскъдния комфорт на возене.

Каква е цената

Този автомобил не е евтино удоволствие: петгодишен X3 2.0d трудно може да се намери за по-малко от 20 000 евро. Ако не шофирате много или просто можете да си го позволите, инвестицията в шестцилиндров мотор осигурява истинска наслада. 3.0d е най-скъпата, но и най-изисканата възможност да притежавате X3.

Цени на BMW X3 в Германия
Колко е надежден

Експертите на Dekra твърдят следното: BMW X3 впечатлява с добро представяне при всички възли и агрегати. Откритите от Dekra повреди в областта на спирачките и ходовата част са изключително редки дори при автомобили с голям пробег. Ако все пак бъдат намерени такива дефекти, те обикновено засягат счупени пружини на окачването. В редки случаи се наблюдават течове от двигателя и трансмисията.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus