Дебютиралият през 2010 година наследник на BMW X3 позиционира модела още по-високо.
Спортистът от средния SUV клас (BMW X3) се произвеждаше в първата си генерация между 2003 и 2010 година и постигна забележителен успех. Изборът от екземпляри на вторичния пазар е много богат.
Двигател: Ако моторът ще бъде бензинов, то нека бъде шестцилиндров BMW X3 25i и 30i (с 218 и съответно 272 к.с.) са изключително енергични, а и звучат превъзходно. Базовият четирицилиндров мотор със 150 к.с. във версията 20i изглежда малко претоварен от високото тегло на SUV автомобила. При дизелите четирицилиндровите 18d и 20d (със 143 и 177 к.с.) са разумна алтернатива. Ако човек може да си позволи, още по-добре е да се насочи към шестцилиндровите 30d и 35d (с 218 и съответно 286 к.с.).
Каросерия: Моделът е с около 30 сантиметра по-къс от X5, което се усеща най-ясно от пасажерите на втория ред. Отпред мястото е в изобилие, седалките и шумоизолацията също създават отрадно впечатление. С от 480 до 1560 литра товарен обем, BMW X3 побира багаж колкото комби от среден клас, освен това ръбът на товарене при този SUV е неочаквано нисък и удобен. Видимостта назад обаче не е особено добра.
Изработка: Качеството на материалите при по-ранните екземпляри не отговаряше напълно на високите цени на модела. След 2006 година нещата започнаха да изглеждат значително по-добре.
Безопасност: BMW X3 е серийно екипиран с шест въздушни възглавници, ESP, светлини за мъгла и отопляеми огледала. Много от автомобилите на вторичния пазар имат и ксенонови светлини. За разлика от много други SUV модели, BMW е сигурен и лесен за овладяване дори при достигането на граничния си режим. При краш тестовете на Euro-NCAP X3 получи четири от пет звезди.
Ходова част: Купувачите на BMW X3 трябва да имат предвид основно едно: буквата S в абревиатурата SUV означава „спорт”. Специално ранните екземпляри са с изключително твърда настройка, поради което някои неравности биват предавани доста грубо към пътниците. За сметка на това, предлаганият изключително с пълноприводно задвижване X3 от първото поколение (вътрешно означение E83) е невероятно пъргав по пътища със завои и буди въодушевление с прекрасната си кормилна уредба.
Кой двигател ви препоръчваме
Ако не броим страдащия от известен недостиг на тяга базов четирицилиндров бензинов мотор с атмосферно пълнене, практически всички двигатели от гамата на BMW X3 могат да се нарекат препоръчителни. Наред с популярния и икономичен 2.0d, налице са и превъзходните шестцилиндрови дизели. На вторичния пазар един 3.0i обикновено върви на сходна цена с четирицилиндровите дизели, но предоставя несравнимо повече удоволствие от шофирането. При него обаче трябва да се има предвид среден разход от десет-дванайсет литра на 100 километра. Шестцилиндровият агрегат на версията 3.0d разполага с гигантски въртящ момент от 500 Нм и изразходва радващо малко гориво.
От коя година да е моделът
По-старите дизелови модели все още не разполагат с филтър за твърди частици. При четирицилиндровите мотори такъв се появява през 2004, а при шестцилиндровите им събратя едва през 2005 година. Фейслифтът от 2006 година освен нови брони и светлини, носи на модела и редица други подобрения, като специално интериорът става значително по-изискан.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Подобно на всяко BMW, X3 може да бъде екипиран с огромно разнообразие от екстри, сред които особено препоръчителни са асистент при паркиране, ксенонови светлини и комфортни седалки. Спортният M-пакет допълнително внушава и без това оскъдния комфорт на возене.
Каква е цената
Този автомобил не е евтино удоволствие: петгодишен X3 2.0d трудно може да се намери за по-малко от 20 000 евро. Ако не шофирате много или просто можете да си го позволите, инвестицията в шестцилиндров мотор осигурява истинска наслада. 3.0d е най-скъпата, но и най-изисканата възможност да притежавате X3.
Колко е надежден
Експертите на Dekra твърдят следното: BMW X3 впечатлява с добро представяне при всички възли и агрегати. Откритите от Dekra повреди в областта на спирачките и ходовата част са изключително редки дори при автомобили с голям пробег. Ако все пак бъдат намерени такива дефекти, те обикновено засягат счупени пружини на окачването. В редки случаи се наблюдават течове от двигателя и трансмисията.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили