Втората генерация на X5 се управлява като луксозен лек автомобил с динамичен уклон.
Пълноприводният BMW X5 разполага с до седем места и може да послужи като отличен семеен автомобил. Дебютиралото през 2006 година поколение и до днес е символ на престиж и успех.
Двигател: Отначало BMW X5 се предлагаше във версии xDrive 30si с редови шестцилиндров двигател с 272 к.с., с топзадвижване V8 xDrive 48i (355 к.с.), както и с два шестцилиндрови двигателя - xDrive 30d с 235 к.с. и xDrive 35d с 286 к.с. През лятото на 2009 година се появи спортния BMW X5 M с 555 к.с. и битурбо V8 мотор. Година по-късно xDrive 35i с 306 к.с. наследи 30i, а xDrive 50i (408 к.с.) наследи 48i.
Каросерия: В сравнение с предшественика си, второто поколение на модела е значително пораснало. Като опция се предлага трети ред седалки, който обаче е използваем само от деца. Двукомпонентният заден капак е практично във всекидневието решение.
Изработка: По отношение на изработката новото поколение на BMW X5 не дава никакви поводи за недоволство. Атмосферата в интериора изглежда особено благородна при наличие на кожени тапицерии и дървени декорации. Седалките са удобни, каросерията е извънредно солидна.
Безопасност: Асистиращи системи като адаптивен темпомат, система за следене на лентата на движение , система за следене на мъртвия ъгъл и автоматично управление на светлините се появяват чак при фейслифта през 2010 година. Серийните сензори за паркиране отзад не са достатъчни за огромната каросерия, така че е наложително да имате парктроник и отпред. Runflat гумите се серийни.
Ходова част: BMW X5 разполага серийно с високотехнологично двойно предаване, но то е насочено повече към динамичното поведение на твърда настилка, отколкото към приключения през тежки терени. Автомобилът се движи забележително чевръсто за размерите и теглото си. Стандартното окачване е с доста стегната настройка, поради което опционалния вариант с адаптивни амортисьори е за препоръчване: въпросната система предлага значително по-фин комфорт. Спортното окачване и активното управление от своя страна не са особено препоръчителни.
Кой двигател ви препоръчваме
Както при бензиновите, така и при дизеловите двигатели редовите шестцилиндрови агрегати със съответно 272 и 235 к.с. са най-разумният избор. Който държи да притежава наистина спортно BMW X5, си заслужава да се насочи към M50d или бензинов V8.
Кой тип каросерия да изберете
BMW X6 поляризира мненията със своята екстравагантна външност. Той се появи на бял свят през 2008 година, базиран е на техниката на BMW X5, но е със значително по-ниска линия на покрива. В начолото на 2012 година X6 беше подложен на лек фейслифт, тогава се появи и версията M50d с дизелов тритурбомотор с 381 к.с. Може би най-разумният избор е xDrive 30d с 245 к.с.
От коя година да е моделът
Предлаганите след 2010 година нови двигатели са най-препоръчителни – те са по-икономични, а и по-динамични от своите предшественици.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Без кожени тапицерии, продажбата на X5 е много мъчна работа. Същото се отнася и за автомобилите без навигация.
Каква е цената
Най-достъпната алтернатива за влизане в луксозния свят на BMW X5 е трилитровият редови шестцилиндров мотор. Такъв автомобил може да се намери за около 21 000 евро.
Колко е надежден
Експертите на Dekra твърдят следното: втората генерация на BMW X5 според експертите на Dekra се представя значително по-добре от своя предшественик и по повечето критерии е сред най-добрите представители на класа. Показателите са особено добри по отношение на ходовата част и спирачките. Челното стъкло сравнително лесно се наранява при удар от камъче. Притежанието на пълноразмерен SUV все пак не е никак евтино удоволствие и който иска да се предпази от скъпо струващи изненади, задължително трябва да провери щателно задвижването, ходовата част и спирачките, преди да премине към покупка.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили