Концепцията на този SUV с пет до седем места сама по себе си не е никак лоша, но моделът има известни проблеми с качеството.
Предлаганият от септември 2006 година SUV на Chevrolet е технологичен аналог на Opel Antara, но поради по-голямата си каросерийна дължина предлага повече вътрешен простор и вариант за монтиране на трети ред седалки. В рамките на фейслифта от май 2011 година Chevrolet Captiva получи оптимизирани двигатели и значително по-сполучлива настройка на ходовата част. По-слабите модели са само с предно, а по-мощните – с двойно предаване. Големият проблем на модела при покупка втора ръка е обстоятелството, че при прегледите на Dekra той показва по-чести от средното за класа равнище повреди в областта на почти всички възли и агрегати.
Двигател: С два бензинови и един дизелов двигател, моторната палитра на Chevrolet Captiva изглежда доста прегледна, но истински препоръчителен е единствено дизеловият вариант. В сравнение със слабоватия базов бензин (136 к.), който допреди фейслифта се предлагаше и във вариант на газ, 2.0 D със 150 к.с. изглежда едва ли не пъргав. 3,2-литровият бензинов V6 с 230 к.с. и серийна автоматична трансмисия определено е по-темпераментен, но е плашещо лаком за гориво. При частичното обновление на модела всички двигатели станаха по-мощни, но и по-ефективни, а турбодизелът с увеличен до 2,2 литра работен обем вече е наличен във варианти със 163 (2WD) и 184 к.с. (4WD).
Каросерия: Багажникът (465 до 1580 л) побира значително повече, отколкото този на Opel Antara (420 до 1420 л), а от версията LT е наличен и трети ред седалки, които обаче са използваеми само от деца.
Изработка: Не всички материали в интериора изглеждат много качествени, но са издръжливи, изработката също е достатъчно солидна.
Безопасност: Преди фейслифта базовото ниво LS нямаше ESP, спирачките също бяха доста слаби. Междувременно тези недостатъци бяха отстранени, а пълният комплект въздушни възглавници е серийно на борда.
Ходова част: При моделите от 2011 година насам пътното поведение стана значително по-прецизно, което не се е отразило негативно на комфорта. В моделите от първата серия на Chevrolet Captiva спирачките, амортисьорите и най-вече носачите на окачването изглеждат силно претоварени от теглото на автомобила.
Кой двигател ви препоръчваме
Без значение дали купувате модела нов или втора ръка, препоръчителен е единствено дизеловият двигател, като трябва да се отбележи, че 2.0 D със 150 к.с. от самото начало е екипиран с филтър за твърди частици. След фейслифта вариантът 2.2 D може да се похвали не само с повече темперамент, но и със значително по-нисък разход на гориво. Четирицилиндровият бензинов двигател работи грубо и е твърде слаб, така че известен смисъл да се поинтересувате от него би имало единствено от икономически съображения, и то само що се отнася до версията му на газ. 3,2-литровият V6 не е препоръчителна инвестиция.
От коя година да е моделът
При моделите от първата серия на Chevrolet Captiva окачването видимо е претоварено от теглото на автомобила и показва много дефекти, като този проблем е решен едва при фейслифта. Същото важи и за палитрата от двигатели: от 2011 година те са по-темпераментни, но и по-икономични. Затова който може да си позволи по-високите цени, категорично трябва да търси автомобил, произведен след 2011 година.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Базовото ниво LS до 2011 година няма ESP, климатроникът и третият ред седалки стават стандарт от Family Edition. Двойното предаване и други интересни детайли като кожени тапицерии и 18-цолови колела може да намерите от версията LT нагоре, но тук и цените стават по-високи.
Каква е цената
Цените за Chevrolet Captiva 2.0 D от първата генерация започват от около 9000 евро. С около 6000 евро повече ще трябва да платите за модел след фейслифта.
Колко е надежден
Експертите на Dekra твърдят следното: Произвежданият в Южна Корея модел използва обща технологична платформа с Opel Antara и за съжаление има същите недостатъци, както своя германски събрат. Chevrolet Captiva се представя на по-лошо от средното за класа равнище при проверките на почти всички възли и агрегати. Спирачките и окачването не успяват да се справят добре с високото тегло на автомобила, поради което задължително трябва да бъдете особено внимателни за проблеми в тези две области.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили