Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen Berlingo II

Туит
Citroen Berlingo II

От години интелигентно конструираното фургонче Berlingo на Citroen е по-скоро сред изоставащите по отношение на надеждността. Причина за това обаче най-често е липсата на поддръжка.

Citroen Berlingo не заслужава лошата си репутация. Не е тайна, че в статистиката влизат силно занемарени лекотоварни версии. Но пък и най-суровите дни на строителната площадка не подлагат автомобила на изпитанията, пред които може да го изправи едно обикновено семейство. А Berlingo е замислен тъкмо за семейна употреба. С двете си плъзгащи се врати (от нивото Multispace нагоре) и неимоверния товарен обем от 642 до 3000 литра той е идеален автомобил за семейства, които смятат, че не багажът им е прекалено много, а че багажниците им са прекалено малки.

Двигател: При Citroen Berlingo удоволствието от шофирането и мощността на двигателя не са непременно приоритети. Поне в бензиновите версии автомобилът предлага не повече от посредствена тяга. Това се отнася както за по-слабата, така и за по-мощната версия на 1,6-литровия мотор – въпреки доста „късите” и в двата случая предавателни числа на заяждащата петстепенна скоростна кутия. Ако не темпераментът и ниският разход, то поне надеждността може да се спомене като силна страна на бензиновия мотор. За разлика от него турбодизелите понякога берат ядове със своите турбокомпресори – един колкото познат, толкова и скъпо струващ проблем на 1,6-литровите дизели на PSA. Висококачествените масла помагат за избягване на повреди при турбото. Иначе дизеловите двигатели импонират с икономичност, запас от тяга за изпреварване и равномерен ход.

Каросерия: Citroen Berlingo старее бързо и това се проявява чрез намаляваща устойчивост на усукване и чрез дрънчене на плъзгащите се врати. Ръждата обаче не представлява проблем.

Изработка: Още като нов автомобилът има склонност към почукване, а след години тропа доста силно. Ако за вас това не е драма, ще си живеете с фургончето доста добре.

Безопасност: Четири звезди от Euro NCAP за сигурност на пътниците, високо ниво на безопасност за пътуващи деца. ESP е серийна за всички версии едва от 2010 г. – но непременно би трябвало да е налице заради малко нестабилното поведение на пътя и големия товарен капацитет.

Ходова част: При второто поколение на Citroen Berlingo досега не се забелязва нищо драматично. Заслужава си обаче да проверите втулките и гнездата по ходовата част – някой от многото тропащи шумове може да е наистина нещо сериозно и да идва от някъде долу.

Кой двигател ви препоръчваме

Много е просто: ако можете да си го позволите, вземете си дизел. 1,6-литровите агрегати теглят добре и благодарение на изобилния въртящ момент имат достатъчен запас от тяга и при натъпкан догоре багажник. В такива случаи се проявява слабостта на доста по-евтините бензинови мотори. В Германия, където данъкът зависи от CO2 емисиите, те не са много по-изгодни от дизелите, освен това във всекидневието често изразходват по девет литра на сто, докато на дизеловите мотори им стигат шест. Може да е странно, но разходът им е еднакъв, независимо дали сте избрали версията с 90, или със 109 к.с.

Спецификации на двигателите на Citroen Berlingo II
Кой тип каросерия да изберете

От коя година да е моделът

Забравете фейслифта от март 2012 г. – при него освен малко козметика не се е променило почти нищо. По-важно е, че през 2010 г. Citroеn преработи 1,6-литровия бензинов мотор; мощността на двете му версии беше увеличена на 98/120 к.с., същевременно CO2 емисиите намаляха от 195 на 164/169 г/км, което (в Германия) се отразява и върху плащаните данъци. Освен това от 2010 г. ESP е серийна навсякъде.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Най-добре е да изберете Citroen Berlingo Multispace. При по-евтиното Advance липсват извънредно практичната втора плъзгаща се врата (отляво) и до 2010 г. – серийната ESP. Трите отделно сгъващи се задни седалки (серийни от XTR нагоре) се доставяха по желание и за Multispace. Освен това Citroën предлагаше Berlingo и в различни специални издания.

Каква е цената

За новите автомобили тя е толкова учудващо ниска (от около 12 500 евро за Multispace с 98 к.с.), че трябва да си помислите добре дали си заслужава да купите употребявано Citroen Berlingo. Добри дизелови версии с 90 к.с. струват в Германия от около 9000 евро нагоре.

Цени на Citroen Berlingo II в Германия
Колко е надежден

Мнението на експертите от Dekra: Citroеn Berlingo от второто поколение е солиден представител на средното ниво в автомобилния клас на вановете. Моделът е насочен към семейства, които желаят автомобил без много модни заигравки. При интерес за покупка би трябвало да огледате по-отблизо спирачната система, като внимавате например за трудно сработващи, респ. трудно освобождаващи спирачни апарати. Разбитите втулки на свързващите щанги на стабилизатора също не са рядкост при Citroen Berlingo.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus