Моделът Citroen C1 e част от групата на 'тризнаците', споделяща обща технологична платформа и включваща освен него Peugeot 107 и Toyota Aygo
Кооперацията между PSA и Toyota датира от 2005 година, а през 2012 трите модела бяха подложени на лека модернизация
Двигател: Отначало моделът Citroen C1 се предлагаше не само с трицилиндровия мотор с 68 к.с. от Daihatsu Sirion, а и с дизелов агрегат с работен обем 1,4-литра, който вече не е част от гамата. Благодарение на своя нисък разход на гориво, трите модела на френско-японската кооперация винаги са били сред първите в екологичните ранглисти. При фейслифта през 2008 година бензиновите версии бяха обновени и приведени в съответствие с екостандарта Euro 5
Каросерия: Моделът с дължина 3,44 метра се предлага във варианти с две и с четири врати. Багажникът е много малък - номиналният му обем е едва 130 литра, а след сгъване на седалките вместимостта се увеличава на 710 литра. Достъпът до багажника се осигурява от отварящия се заден прозорец, което означава, че високият праг за товарене е сред конструктивните особености на модела. Пространството на задните места също не е в изобилие, но за смртка на това водачът и пътника до него се радват на изненадващ за класа простор
Изработка: Интериорът е скучен и изпълнен с обикновена пластмаса, но за сметка на това е сглобен солидно, а ергономията е на изненадващо добро равнище - също както и при Peugeot 107 и Toyota Aygo
Безопасност: От самото начало моделът се предлага серийно с две фронтални и със странични въздушни възглавници. Toyota Aygo имаше и странични завеси за защита на главите, които при френските версии се предлагаха допулнително. ESP също не бе част от серийното оборудване на трите модела при пазарната им премиера, но междувременно електронната система за безопасност се превърна в нещо също толкова обичайно, колкото сервоуправлението, за което в началото също трябваше да се доплаща.В тестовете за безопасност Euro NCAP моделът на Citroën получава висока оценка - 4 от възможните 5 звезди
Ходова част: Диаметърът на завой е сред най-силните страни както на Citroen C1, така и на неговите събратя – при стойност от 9,5 метра малкият французин е мечта за всеки градски жител. За сметка на това комфортът на возене е на посредствено ниво и окачването среща осезаеми проблеми с изглаждането на грубите неравности по платното. Доста критика търпи и индиректното управление, предизвикващо даста противоречиви чувства при движение с висока скорост
Кой двигател ви препоръчваме
Mеждувременно малкият модел се предлага само с трицилиндровия бензинов мотор с мощност 68 к.с., който от 2008 година изпълнява и изискванията на еконормата Euro 5. Моторът прави добро впечатление с динамичните си показатели и добрия като цяло разход на гориво - средната стойност в това отношение е 4,5 литра на 100 километра
Кой тип каросерия да изберете
Подобно на събратята си Peugeot 107 и Toyota Aygo, Citroën C1 се предлага във варианти с две и с четири врати. Имайки ппредеид по-скоро скромните размери на багажното пространство, бихме ви препоръчали версията с четири врати, при която можете да натоварите седмичните покупки достатъчно удобно и на задния ред седалки
От коя година да е моделът
Най-добре е да се насочите към версии, произведени след фейслифта през 2008 година, при който двигателят също бе модернизиран
Кое ниво на оборудване е подходящо
Mеждувременно въздушните възглавници, сервоуправлението и ESP са част от серийното оборудване на Citroën C1, но при по-старите версии случаят невнаги е такъв. Затова внимавайте при избора
Каква е цената
Citroën C1 дълго време заемаше позицията на ценово най-изгодното предложение в триото, което се дължеше не на последно място и на най-скромното му серийно оборудване
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Най-малкият модел на марката Citroën, който е до голяма степен конструктивно идентичен с Peugeot 107 и Toyota Aygo, се представя доста добре в статистиката на Dekra - също както своите събратя. Впечатление правят относително честите случаи на течове от мазилната и охладителната система. При автомобилите с по-голям пробег са регистрирани и леки повреди по каросерията като разхлабени крепежни елементи на броните и драскотини по челното стъкло
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили