Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Fiat Panda

Туит

Ъгловатите форми са не само практични – понякога те се превръщат в легенда. Новото издание на Fiat Panda е поредното доказателство за таланта на италианците да създават успешни малки автомобили

Дребосъкът определено си го бива – наскоро спряната от производство Fiat Panda е нагледен пример за това как в каросерия с дължина от едва 3,54 метра може да се побере гъвкаво и максимално използваемо пътническо и багажно пространство

Двигател: Повечето автомобили на пазара използват напълно достатъчния за придвижване на кратки разстояния базов бензинов двигател с работен обем 1,1 (54 к.с.) или 1,2 литра (60 к.с.), докато икономичният, но доста скъп вариант с 1,3-литров дизел (70/75 к.с) се среща сравнително рядко. През 2007 година към гамата бе прибавена спортна версия с мощност 100 к.с., която също може да се намери трудно на вторичния пазар - подобна е и ситуацията с предлагания след 2010 година вариант на метан. Макар че двигателите като цяло имат славата на относително надеждни, специалистите на Dekra продължават да регистрират проблеми с течове на масло от двигателя и трансмисията

Каросерия: Четири врати, голям заден капак и багажно пространство с максимален обем 860 литра - ако не ви се налага често да возите четирима пътници с много багаж, Fiat Panda вероятно ще ви върши доста добра работа. На втория ред седалки могат да пътуват удобно и възрастни пасажери, а за разлика от култовия предшественик на модела, ръждата по каросерията вече не е проблем

Изработка: Като изключим типичните за тази ценова категория простички материали в интериора, качеството при Fiat Panda дава малко основания за критики. Ранна подмяна изисква единствено податливата на корозия изпускателна уредба

Безопасност: Моделът на Fiat е типичен представител на малкия клас със съответните дефицити в оборудването за безопасност. ABS при базовата версия се предлага серийно едва след май 2004 година, а ESP никога не е била включвана в оборудването на най-евтиния вариант. При останалите версии системата е част от допълнителните опции с доплащане. Освен това, базовата Fiat Panda разполага серийно само с две фронтални въздушни възглавници отпред, а в тестовете Euro NCAP моделът постига само три от максималните пет звезди

Ходова част: От една страна италианецът прави добро впечатление със своята маневреност, но от друга високата каросерия, индиректното действие на кормилната уредба с електрически сервоусилвател и прекалено твърдата настройка на окачването изключват всякаква идея за динамичен стил на шофиране. За сметка на това представеният на пазара през 2004 година вариант 4x4 се справя изненадващо добре в пресечен терен. Основните проблеми засягат течовете в амортисьорите и необходимостта от подмяна на бързо износващите се шарнирни съединения

Кой двигател ви препоръчваме

Тъй като удоволствието от шофирането рядко е основният критерий за покупката на Fiat Panda, малките бензинови двигатели с максимална мощност 54 и 60 к.с. всъщност са доста сполучлив избор, чиито среден разход от около 6 л/100 км ще се отрази доста добре и на бюджета. Значително по-темпераментен, но и малко по-лаком е 1,4-литровият бензинов мотор във версията 100 HP. Малкият дизелов агрегат е безспорно икономичен и доста динамичен, но финансово изгоден само за хора, които пътуват много. Подобно е положението и при екзотичния вариант на метан с максимална мощност 52 к.с.

Спецификации на двигателите на Fiat Panda
Кой тип каросерия да изберете

Моделът се предлага само във вариант с четири врати, голям заден капак и багажно пространство с максимален обем 860 литра

От коя година да е моделът

По принцип не бихме препоръчали по-ранните версии поради по-оскъдното им серийно оборудване - едва от 2004 година базовата версия се предлага серийно с ABS, а филтърът за твърди частици при дизелите стана част от стандартната комплектация на модела едва след премиерата на 1.3 JTD (75 к.с.).

Кое ниво на оборудване е подходящо

Във всички случаи моделът трябва да бъде оборудван с АBS, ESP и въздушни възглавници за глава. Практичен детайл за хората, които често превозват много и обемист багаж, е възможността за надлъжно изместване на задния ред седалки. Климатичната инсталация става част от серийното оборудване от ниво Emotion нагоре

Каква е цената

Моделът Fiat Panda е сред най-достъпните употребявани автомобили на германския пазар. Добри екземпляри можете да намерите и а цени под 4000 евро, а разходите за поддръжка и експлоатация също са на радващо ниски нива

Цени на Fiat Panda в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: Fiat Panda заслужава доста добри оценки в категориите каросерия, спирачна система и електрооборудване. От друга страна моделът често страда от износени връзки и съединения на кормилната уредба и предното окачване. Сред откритите от специалистите неизправности са и течовете на масло от двигателя и трансмисията, а изпускателната система често е успява да мине през техническия преглед поради корозия

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus