Вечният конкурент на VW Golf – Ford Focus, също може да служи като маркер сред моделите от средния клас.
От 2011 година по шосетата вече се движи третото поколение на Ford Focus. От доста по-рано обаче този модел, чиято концепция е за „световен автомобил”, се е превърнал в основен играч за марката. Новият Focus все още рядко се среща като употребяван автомобил, но това не е голям проблем, предвид факта, че и второто поколение има сериозна репутация – особено що се касае до версиите след обновлението през 2008 година, които освен другото се сдобиха и с трансмисия с два съединителя.
Двигател: Освен петте „цивилни” бензинови мотора с мощност между 80 и 145 к.с. и дизелите с 90 до 136 к.с., от 2010 година в гамата са включени и агрегати FlexiFuel.
Каросерия: Към най-продаваната версия хечбек от 2005 година се добавя и комбито Turnier. Седанът не се радваше на особена популярност, затова производството му бе спряно по-рано от моделната смяна. През 2007 година Ford Focus се сдоби и с кабрио версия с електрически твърд сгъваем покрив, но на пазара втора ръка тя не играе съществена роля.
Изработка: С течение на времето Ford постигна доста високо качество на изработване. Въпреки че при по-старите версии видът на пластмасите не е от най-красивите, по отношение на изработката и функционалността няма повод за оплаквания.
Безопасност: Второто поколение на Ford Focus постигна пет звезди в краштеста на Euro NCAP. Към това се добавя прецизно настроена ESP система, която повишава нивото на активна безопасност.
Ходова част: Още първото поколение на Ford Focus си спечели отлична репутация по отношение на ходовата част и поведението на пътя. Това важи с пълна сила и за второто поколение. Въпреки че настройката е стегната, комфортът не е жертван. Само при по-старите автомобили дефектират метално-гумените втулки на задния мост. В отделни случаи се забелязва повишено износване на спирачките. При покупката задължително трябва да се проверят и амортисьорите.
Кой двигател ви препоръчваме
1,6 литровият бензинов мотор е надежден и подходящ за повечето случаи, но особено препоръчителен е изпълненият с темперамент двулитров агрегат със 145 к.с. Двулитровият дизел също блести с балансирано поведение и добра тяга.
Кой тип каросерия да изберете
Най-търсено след хечбека е комбито. Седанът и кабриолетът Ford Focus са доста по-редки.
От коя година да е моделът
Моделите след фейслифта от 2008 година се характеризират с най-високо ниво на зрялост.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Дори базовото ниво Ambiente включва важни елементи, като ESP, централно заключване и електрически прозорци. Климатичната инсталация е серийна от следващото ниво Style.
Каква е цената
Ford Focus е по-евтин от прекия си конкурент VW Golf според средното ниво на цените на пазара на автомобили втора ръка.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, както и в предишни години, Ford Focus се представя убедително над средното във всички класове на пробега и в почти всички конструктивни групи. Дори в класовете с най-висок пробег той е на ниво и това го прави важен модел на пазара втора ръка.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Rumen Cvetanov Здравей те ,наскоро си взех Форд Фокус 1,6 90 кс какво ви е мнението ,и в момента има проблем до 110 километра върви след 110 влиза във авариен режим ,какво бихте ми казали .благодаря ви https://uploads.disquscdn.com/images/b377f9f1554682b60a75333ffa447794ca5ee91541b32d60bd2eab70574b3a76.jpg
sandu za tri godini edno jiglir4e mi prosalzq kolega neka da ne vqrvar FORD FOCUS THE BEST CAR
Анонимен Точно това, което са посочили за типични повреди не е вярно!Изпускателната система издържа поне 10години!
Анонимен Миналата зима, когато температурите бяха под -20С двигателят се запускаше без проблем. Зареждам дизелово гориво от различни бензиностанции и не мога да се оплача. Нямам гараж. Добрият дизел е компресия + акумулатор + накални свещи + центровка.
Mario Ognianov Имам въпрос-никога не съм имал дизел,а мисля да вэема-каква нафта да сипвам,и дали палят на -20с
Анонимен Голяма работа!
Aрго Не но само едно ще ти кажа че не сте длъжни да вярвате (все пак си изказвам мнението).Но съм изпуснал една подробност–колата не е в БГ и само за да отида на работа навъртам 180 км....
Aнонимен Колега, напълно ти повярвах за 320 000 км без повреда. Явно твоят Форд е специално издание, конструирано с цел поставяне световен рекорд по издръжливост.....Даже ти се чудя, че си сменял масло и филтри, щото спокойно може и с едно масло да си ги изкарал, при тая вълшебна кола.....
Арго 1.8 TDCI железен е!!!!!
Сериозно ви го казвам колеги!!!!
Върви много-харчи малко!!!! Какво повече може да се иска!!!!
И най-хубавото-не се чупи нищо 3 години само масло филтри гуми и 320 000 км!!!!!
Aнонимен И аз имам проблеми с биалетките ама е заради дупките, а другото си е ок. 1.8 TDDI с разход около 5 при нормално каране, по яко настискане стига до 6.5 на сто.
Николов аз взех фокус1.6 дизел 109к.с на 44000 в момента е на 93000 освен смяна на консумативи и биалети миналия месец нямам оплакжане от него има добра динамика и мн,добар разход понякога се чува шум от тапицерията ако го карам по лоши терени но ж рамките на нормалното
Станчев Карам Фокус 1.6 бензин 100 к.с. 2007 г. Двигателят е икономичен (разход 6.2 л/100 на извънградско при включен климатроник, в града около 9 л.). Аеродинамични шумове до 130 км/ч не се чуват. Единствено при каране по пътища с лоша настилка понякога се чува паразитен шум от тапицерията на предната дясна врата (може би защото е сваляна в сервиз). Иначе колата е с много добра, стегната возия и ивформативно и чувствително кормилно управление. За 33000 км. не съм имал абсолютно никакви проблеми.
Rumen Cvetanov
Здравей те ,наскоро си взех Форд Фокус 1,6 90 кс какво ви е мнението ,и в момента има проблем до 110 километра върви след 110 влиза във авариен режим ,какво бихте ми казали .благодаря ви https://uploads.disquscdn.com/images/b377f9f1554682b60a75333ffa447794ca5ee91541b32d60bd2eab70574b3a76.jpg
sandu
za tri godini edno jiglir4e mi prosalzq kolega neka da ne vqrvar FORD FOCUS THE BEST CAR
Анонимен
Точно това, което са посочили за типични повреди не е вярно!Изпускателната система издържа поне 10години!
Анонимен
Миналата зима, когато температурите бяха под -20С двигателят се запускаше без проблем. Зареждам дизелово гориво от различни бензиностанции и не мога да се оплача. Нямам гараж. Добрият дизел е компресия + акумулатор + накални свещи + центровка.
Mario Ognianov
Имам въпрос-никога не съм имал дизел,а мисля да вэема-каква нафта да сипвам,и дали палят на -20с
Анонимен
Голяма работа!
Aрго
Не но само едно ще ти кажа че не сте длъжни да вярвате (все пак си изказвам мнението).Но съм изпуснал една подробност–колата не е в БГ и само за да отида на работа навъртам 180 км....
Aнонимен
Колега, напълно ти повярвах за 320 000 км без повреда. Явно твоят Форд е специално издание, конструирано с цел поставяне световен рекорд по издръжливост.....Даже ти се чудя, че си сменял масло и филтри, щото спокойно може и с едно масло да си ги изкарал, при тая вълшебна кола.....
Арго
1.8 TDCI железен е!!!!! Сериозно ви го казвам колеги!!!! Върви много-харчи малко!!!! Какво повече може да се иска!!!! И най-хубавото-не се чупи нищо 3 години само масло филтри гуми и 320 000 км!!!!!
Aнонимен
И аз имам проблеми с биалетките ама е заради дупките, а другото си е ок. 1.8 TDDI с разход около 5 при нормално каране, по яко настискане стига до 6.5 на сто.
Николов
аз взех фокус1.6 дизел 109к.с на 44000 в момента е на 93000 освен смяна на консумативи и биалети миналия месец нямам оплакжане от него има добра динамика и мн,добар разход понякога се чува шум от тапицерията ако го карам по лоши терени но ж рамките на нормалното
Станчев
Карам Фокус 1.6 бензин 100 к.с. 2007 г. Двигателят е икономичен (разход 6.2 л/100 на извънградско при включен климатроник, в града около 9 л.). Аеродинамични шумове до 130 км/ч не се чуват. Единствено при каране по пътища с лоша настилка понякога се чува паразитен шум от тапицерията на предната дясна врата (може би защото е сваляна в сервиз). Иначе колата е с много добра, стегната возия и ивформативно и чувствително кормилно управление. За 33000 км. не съм имал абсолютно никакви проблеми.