Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Focus

11
11
2571720860
Туит

Вечният конкурент на VW Golf – Ford Focus, също може да служи като маркер сред моделите от средния клас.

От 2011 година по шосетата вече се движи третото поколение на Ford Focus. От доста по-рано обаче този модел, чиято концепция е за „световен автомобил”, се е превърнал в основен играч за марката. Новият Focus все още рядко се среща като употребяван автомобил, но това не е голям проблем, предвид факта, че и второто поколение има сериозна репутация – особено що се касае до версиите след обновлението през 2008 година, които освен другото се сдобиха и с трансмисия с два съединителя.

Двигател: Освен петте „цивилни” бензинови мотора с мощност между 80 и 145 к.с. и дизелите с 90 до 136 к.с., от 2010 година в гамата са включени и агрегати FlexiFuel.

Каросерия: Към най-продаваната версия хечбек от 2005 година се добавя и комбито Turnier. Седанът не се радваше на особена популярност, затова производството му бе спряно по-рано от моделната смяна. През 2007 година Ford Focus се сдоби и с кабрио версия с електрически твърд сгъваем покрив, но на пазара втора ръка тя не играе съществена роля.

Изработка: С течение на времето Ford постигна доста високо качество на изработване. Въпреки че при по-старите версии видът на пластмасите не е от най-красивите, по отношение на изработката и функционалността няма повод за оплаквания.

Безопасност: Второто поколение на Ford Focus постигна пет звезди в краштеста на Euro NCAP. Към това се добавя прецизно настроена ESP система, която повишава нивото на активна безопасност.

Ходова част: Още първото поколение на Ford Focus си спечели отлична репутация по отношение на ходовата част и поведението на пътя. Това важи с пълна сила и за второто поколение. Въпреки че настройката е стегната, комфортът не е жертван. Само при по-старите автомобили дефектират метално-гумените втулки на задния мост. В отделни случаи се забелязва повишено износване на спирачките. При покупката задължително трябва да се проверят и амортисьорите.

Кой двигател ви препоръчваме

1,6 литровият бензинов мотор е надежден и подходящ за повечето случаи, но особено препоръчителен е изпълненият с темперамент двулитров агрегат със 145 к.с. Двулитровият дизел също блести с балансирано поведение и добра тяга.

Спецификации на двигателите на Ford Focus
Кой тип каросерия да изберете

Най-търсено след хечбека е комбито. Седанът и кабриолетът Ford Focus са доста по-редки.

От коя година да е моделът

Моделите след фейслифта от 2008 година се характеризират с най-високо ниво на зрялост.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Дори базовото ниво Ambiente включва важни елементи, като ESP, централно заключване и електрически прозорци. Климатичната инсталация е серийна от следващото ниво Style.

Каква е цената

Ford Focus е по-евтин от прекия си конкурент VW Golf според средното ниво на цените на пазара на автомобили втора ръка.

Цени на Ford Focus в Германия
Колко е надежден

Според специалистите на Dekra, както и в предишни години, Ford Focus се представя убедително над средното във всички класове на пробега и в почти всички конструктивни групи. Дори в класовете с най-висок пробег той е на ниво и това го прави важен модел на пазара втора ръка.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари

sandu
za tri godini edno jiglir4e mi prosalzq kolega neka da ne vqrvar FORD FOCUS THE BEST CAR

Анонимен
Точно това, което са посочили за типични повреди не е вярно!Изпускателната система издържа поне 10години!

Анонимен
Миналата зима, когато температурите бяха под -20С двигателят се запускаше без проблем. Зареждам дизелово гориво от различни бензиностанции и не мога да се оплача. Нямам гараж. Добрият дизел е компресия + акумулатор + накални свещи + центровка.

Mario Ognianov
Имам въпрос-никога не съм имал дизел,а мисля да вэема-каква нафта да сипвам,и дали палят на -20с

Анонимен
Голяма работа!

Aрго
Не но само едно ще ти кажа че не сте длъжни да вярвате (все пак си изказвам мнението).Но съм изпуснал една подробност–колата не е в БГ и само за да отида на работа навъртам 180 км....

Aнонимен
Колега, напълно ти повярвах за 320 000 км без повреда. Явно твоят Форд е специално издание, конструирано с цел поставяне световен рекорд по издръжливост.....Даже ти се чудя, че си сменял масло и филтри, щото спокойно може и с едно масло да си ги изкарал, при тая вълшебна кола.....

Арго
1.8 TDCI железен е!!!!! Сериозно ви го казвам колеги!!!! Върви много-харчи малко!!!! Какво повече може да се иска!!!! И най-хубавото-не се чупи нищо 3 години само масло филтри гуми и 320 000 км!!!!!

Aнонимен
И аз имам проблеми с биалетките ама е заради дупките, а другото си е ок. 1.8 TDDI с разход около 5 при нормално каране, по яко настискане стига до 6.5 на сто.

Николов
аз взех фокус1.6 дизел 109к.с на 44000 в момента е на 93000 освен смяна на консумативи и биалети миналия месец нямам оплакжане от него има добра динамика и мн,добар разход понякога се чува шум от тапицерията ако го карам по лоши терени но ж рамките на нормалното

Станчев
Карам Фокус 1.6 бензин 100 к.с. 2007 г. Двигателят е икономичен (разход 6.2 л/100 на извънградско при включен климатроник, в града около 9 л.). Аеродинамични шумове до 130 км/ч не се чуват. Единствено при каране по пътища с лоша настилка понякога се чува паразитен шум от тапицерията на предната дясна врата (може би защото е сваляна в сервиз). Иначе колата е с много добра, стегната возия и ивформативно и чувствително кормилно управление. За 33000 км. не съм имал абсолютно никакви проблеми.

comments powered by Disqus