Ford направи голям удар с втория Galaxy и с S-Max, базирани върху техниката на Mondeo.
Много място, чевръста, комфортна ходова част и размери на автомобил от средния клас – Ford Galaxy и S-Max са идеални семейни автомобили.
Двигател: Изборът варира между 101 и 203 к.с., като бензиновите двигатели и версията Flexifuel със 145 к.с. почти не играят роля. Най-подходящ е двулитровият дизел, развиващ от 115 до 163 к.с. Златната среда е вариантът със 140 к.с., впечатляващ с добра междинна тяга и нисък разход на гориво (от 5,5 до 8,5 литра). Дизелите обаче имат едно слабо място: при често шофиране на къси разстояния филтрите за твърди частици могат да предизвикат проблеми.
Каросерия: И двата модела са добре конструирани ванове с голямо вътрешно пространство, като Ford Galaxy предлага с една идея повече място – пътуващите на третия ред седалки са облагодетелствани от по-високата задна част. Но и в S-Max пасажери, високи до 1,70 метра, могат удобно да пътуват най-отзад. Местата и кутиите за дребен багаж, както и лампите за четене, са улеснения в ежедневието. Гъвкавата подредба с потъващи в пода седалки не оставя неизпълнени желания.
Изработка: Качеството на изпълнението е добро. Фугите са тесни и равномерни, материалите в интериора са с високо качество, всички елементи са сглобени чисто. Тропането и скърцането вече принадлежат към миналото, а нивото на шумове в интериора е ниско.
Безопасност: В това отношение и двата вана на Ford са едни от най-добрите автомобили в своя клас. ESP заедно със системата против буксуване и спирачния асистент присъстват на борда серийно. Към тях по желание се добавят още функции за безопасност, като темпомат с регулиране на дистанцията и предупреждаване за сблъсък, светлини за кръстовища и динамични светлини, следящи завоите. Последните обаче не могат да се комбинират с ксенонови прожектори.
Ходова част: Ford Galaxy предлага добър компромис между чевръсто поведение и комфорт, настройките не са нито твърде стегнати, нито твърде меки. Страничното накланяне и реакциите при подаване и отнемане на газ в завой са в поносими граници. S-Max е с по-твърдо настроени пружини и амортисьори. При голяма скорост в завой и двата модела недозавиват, но се контролират добре. Работата на спирачките е на високо ниво. Цената за това е бързото износване на спирачните дискове поради голямото тегло на автомобилите.
Кой двигател ви препоръчваме
Дизелът със 140 к.с. е идеален и за двата вана на Ford – той разполага с изобилие от въртящ момент (320 Нм) и с него може да се шофира икономично. Онези, които искат да пестят още повече, могат да изберат за Ford Galaxy 1,6-литровия дизел.
Кой тип каросерия да изберете
Въпрос на вкус: Ford Galaxy има серийно трети ред седалки (с изключение на специалния модел Viva Trend), който при S-Max се монтира само срещу доплащане. Освен това Ford Galaxy предлага повече пространство над главите и в багажника – той е по-практичният автомобил, докато S-Max е по-динамичният
От коя година да е моделът
При осъвременяването на моделите през 2010 г. моторите бяха преработени; оттогава те изпълняват стандарта Euro 5 и изразходват по-малко гориво. Освен това автоматикът с хидравличен преобразувател беше заменен с трансмисия с два съединителя.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Още базовата версия Trend е добре оборудвана. При Ghia и Titanium почти не остават неизпълнени желания – а разликата в цените за различните нива е много малка при употребяваните автомобили.
Каква е цената
Братята ванове на Ford са почти на едно и също ценово равнище; по принцип Galaxy е с няколкостотин евро по-евтин от S-Max.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Грамадното вътрешно пространство на Ford Galaxy контрастира с малкия брой дефекти. Поради това моделът е на едно от първите места по надеждност сред вановете. Ако изобщо се появят проблеми, най-често става дума за износване, преди всичко при спирачките.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
bojidar Dizelovite dvigateli ma galaxy sa TDI na Volkwagen i sa dokazani , prosto neveroqtni dvigateli .
simo ve4e 3-ta godina go karam moeto galaxy.neveroqten avtomobil.komforten,vozi meko i e stabilno na patq.ve4e edva li 6te pomislq za druga kola osven za van.makar 4e e 90 ks,ima tqga i si darpa mnogo dobre .na klimatik malko se zatormozqva ,no za semeini i zreli hora e strahoten
Vladi ima edna VR6 s Gaz Te4na faza kazaha mi 4e razjoda i e 17 l gradsko no i 20 da e gaz si e extra tova sa si 22lv na 100km (sofia) i 9 izvangradsko no i 10-11 izvan grada da e si e prosto pesen.....
dani Imam jena i 2 deca i ne iskam sportni prejivqvaniq :) prosto da si varvi
tony E,ako iska6 sportni prejivqvaniq po-dobre si kupi nqkoq sportna kola,ne wan
Дани Здеавейте,някои има ли впечетления от Форд Галакси VR6 след 2000 година 204 к.с на мен ми се вижда много сериозен ван !!!
bojidar
Dizelovite dvigateli ma galaxy sa TDI na Volkwagen i sa dokazani , prosto neveroqtni dvigateli .
simo
ve4e 3-ta godina go karam moeto galaxy.neveroqten avtomobil.komforten,vozi meko i e stabilno na patq.ve4e edva li 6te pomislq za druga kola osven za van.makar 4e e 90 ks,ima tqga i si darpa mnogo dobre .na klimatik malko se zatormozqva ,no za semeini i zreli hora e strahoten
Vladi
ima edna VR6 s Gaz Te4na faza kazaha mi 4e razjoda i e 17 l gradsko no i 20 da e gaz si e extra tova sa si 22lv na 100km (sofia) i 9 izvangradsko no i 10-11 izvan grada da e si e prosto pesen.....
dani
Imam jena i 2 deca i ne iskam sportni prejivqvaniq :) prosto da si varvi
tony
E,ako iska6 sportni prejivqvaniq po-dobre si kupi nqkoq sportna kola,ne wan
Дани
Здеавейте,някои има ли впечетления от Форд Галакси VR6 след 2000 година 204 к.с на мен ми се вижда много сериозен ван !!!