Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Ka

Туит

Второто поколение на модела Ford Ka, използващо технологичната платформа на Fiat 500, е по-надеждно катo техника и по-добро като качество на изпълнението от предшественика си Ka I.

Първото издание на Ford Ka беше оригинално, свежо и модерно, с което успя да намери много почитатели. Въпреки симпатичната си външност обаче, моделът бе редовно абониран за дъното на класацията по техническа надеждност на Dekra. Вероятността това да се случи при новото поколение Ka (след февруари 2009 година) е много малка, тй като технологичната му платформа вече се доказа като надеждна при Fiat 500, а моделът слиза от същия конвейер в Полша, както и малкия италианец.

Двигател: Преобладаващата част от наличните на пазара Ford Ka II се задвижват от семплия, но достатъчно темпераментен бензинов двигател, който се задоволява средно с около 4,9 л/100 км. Тъй като дизеловата версия напоследък е с 2000 евро по-скъпа, но не е много по-икономична, тя би могла да се препоръча единствено на хора, които пътуват много - клиентска прослойка, която се среща доста рядко в този клас. От ноември 2010 година разходът на модела в градски условия се намалява допълнително от серийната система Start-Stop, но автоматичната трансмисия си остава непознат елемент в арсенала на този модел.

Каросерия: За разлика от редица свои конкуренти, Ford Ka се предлага само във версия с две врати, а багажникът му с обем 224 литра определено не е рекордьор - повече възможности осигурява пространството от 854 литра, което се формира след сгъване на задните седалки. Видимостта от мястото на водача в посока назад страда преди всичко от високия долен ръб на страничните прозорци и малките задни прозорчета.

Изработка: Ford Ka демонстрира солидно качество на изпълнението за автомобил от този клас, а детайлите от твърди пластмаси в интериора не пречат на доброто общо впечатление - в тази категория малцина очакват фини повърхности и пиано-лак.

Безопасност: Липсата на адекватни мерки за безопасност в малкия клас вече е в миналото - днес дори и дребосъци като Ford Ka разполагат серийно с ABS, въздушни възглавници и каросерия с добри показатели по отношение на пасивната безопасност. Допълнителни инвестиции и досега се изискват само за ESP и странични въздушни завеси - добре е да се насочите към употребяван екземпляр, който вече разполага с тях.

Ходова част: Въпреки че основната конструктивна структура е дело на Fiat, инженерите на Ford са разработили за Ka типични за марката динамични настройки на ходовата част, осигуряващи стабилно и прецизно поведение в завой. Директните реакции на кормилната уредба са идеални при движение по отсечки с много завои, но твърдото окачване може да се възприеме от мнозина като негатив по отношение на комфорта. Освен това пътниците с по-висок ръст често изпитват ограниченията на ергономията в малкото купе.

Кой двигател ви препоръчваме

Изборът тук е доста лесен - предлагат се само две възможности. Четирицилиндровият мотор с 69 к.с. е спокоен, малко флегматичен агрегат, който обаче е напълно достатъчен за придвижване на кратки разстояния. За съжаление дизеловото предложение не е дело на Ford (1.4 TDCi), а на италианците от Fiat. 1,3-литровата машина е безспорно икономична, но малко груба като маниери на работа и изнервяща с осезаемата си слабост при потегляне.

Спецификации на двигателите на Ford Ka
Кой тип каросерия да изберете

Ford Ka се предлага само във версия с две врати.

От коя година да е моделът

Това зависи единствено от цената, която сте готови да платите, тъй като до момента моделът няма ярко изразени "детски болести" и не е подлаган на значителна модернизация. При всички случаи си заслужава да дадете повече за последното издание на модела, представено през 2009 година - неговото оборудване и техническа надеждност са в пути по-добри от тези при първото поколение.

Кое ниво на оборудване е подходящо

В базовата версия липсват толкова много смислени елемент от оборудването, че повечето автомобили на вторичния пазар са в по-високото изпълнение Titanium със серийна климатична инсталация, бордови компютър и електрозадвижвани прозорци. Много препоръчителна е системата ESP, която е част от допълнителното оборудване на модела.

Каква е цената

Скокът от Ford Ka I към Ford Ka II е качествен - както по отношение на много по-доброто качество, надеждност и оборудване, така и по отношение на значително по-високото ценово равнище. На пазара не липсват много изгодни предложения от първото поколение като специалното издание „Student“ например.

Цени на Ford Ka в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното - втората генерация на Ford Ka е по-добра от предшественика си в много отношения и като цяло е сред надеждните, лишени от сериозни проблеми представители на този клас. Наред с дрболии от рода на нарушени настройки на предните светлини обаче трябва да се обърне внимание и на състоянието на изпускателната система, известна с податливостта си на корозия и пробойни. Преди покупка е добре да проверите внимателно за износване и елементите на спирачната система.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    n/a
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus