Добре оборудваният наследник на модела Getz участва без особен блясък, но с приличен успех в класа на VW Polo и компания
В съответствие с въведената преди пет години нова класификация на моделите на Hyundai, представеният през 2009 година наследник на Getz носи семплата абревиатура i20. Силната му прилика с европейските представители на този клас не е случайна – моделът е разработен в германския развоен център на компанията в Рюселсхайм
Двигател: Най-слабият бензинов двигател (1.2) е с мощност 78 к.с. (86 к.с. след 2012 г.), а най-мощният (1.6), развива 126 к.с. Между тях е агрегатът с работен обем 1.4 и 101 к.с. При премиерата на модела гамата включваше само един дизелов мотор с 1,6 литрова кубатура, мощност 116 к.с. и впечатляващ въртящ момент от 260 Нм, който налагаше използването на единствената по това втеме шестстепенна трансмисия. По-късно (2010 г.) дизеловата гама бе разширена и с 1,4-литров двигател с 90 к.с., а след последния фейслифт през пролетта на тази година асортиментът отново бе съкратен – в момента се предлага само изключително икономичния трицилиндров агрегат със 75 к.с. В Германия всички бензинови двигатели в периода 2010-2011 година са предлагани и като фабрично преоборудвани варианти на пропан-бутан (LPG). Неособено впечатляващият избор в областта на силовия тракт на Hyundai i20 се допълва от отличаващата се със спокойната си работа четиристепенна автоматична трансмисия при по-мощните бензинови версии
Каросерия: Скромният като външност Hyundai i20 се предлага във версии с две и с четири врати, като пространството за пътници и багаж и в двата случая е по-скоро над средното за класа. Няма проблеми с ергономията, седалките са достатъчно удобни
Изработка: Интериорът трудно може да се нарече вълнуващ, но е сглобен прецизно и солидно. Повърхностите, материите и използваните материали не правят особено впечатление в позитивен или негативен смисъл и се придържат в типичните за класа рамки
Безопасност: В това отношение Hyundai не правят компромиси – серийното оборудване на всички версии на i20 включва ESP, фронтални и странични въздушни възглавници, както и странични въздушни завеси. Пасивната безопасност на каросерията също не дава повод за критики, а в тестовете Euro NCAP през 2009 година моделът i20 постигна максималната оценка от пет звезди. В техническите прегледи на Dekra малкият модел на Hyundai се представя отлично – откриват се предимно дребни нередности като неточни настройки на предните светлини и лошо регулирана ръчна спирачка
Ходова част: В тази дисциплина Hyundai i20 не отстъпва по нищо на германските си конкуренти. Моделът с предно предаване се отличава с безпроблемно поведение на пътя и приличен комфорт на возене
Кой двигател ви препоръчваме
Няма бензинов двигател под 78 к.с., но ако не държите 1,2-литровия четирицилиндров мотор в обороти, няма да усетите много от тази мощност. Като цяло обаче този мотор е напълно достатъчен за градски условия. Иначе ви препоръчваме двигателят 1.4 със 101 к.с., който разполага с малко повече резерви на магистралата. Всички версии с дизелови агрегати разполагат серийно с филтри за твърди частици и са значително по-скъпи от сравнимите по мощност бензинови варианти, които са и много по-често срещани на вторичния пазар в Германия. Ако търсите повече въртящ момент, трябва да се насочите към 1.6 CRDi, но и 90-те к.с. на модела с 1.4-литров дизел са напълно достатъчни
Кой тип каросерия да изберете
Hyundai i20 се предлага във версии с две и с четири врати, като пространството за пътници и багаж и в двата случая е по-скоро над средното за класа. Няма проблеми с ергономията, седалките са достатъчно удобни
От коя година да е моделът
С оглед на доста краткия период на производство на модела, годината на слизането му от конвейера е по-скоро второстепенен критерий за избор на Hyundai i20. Фейслифтът бе проведен само преди година и моделите от обновената серия все още са рядкост на пазара на употребявани автомобили. От месец април 2012 година Hyundai дава петгодишна (вместо три преди това) гаранция на продуктите си в Германия
Кое ниво на оборудване е подходящо
Серийното оборудване на Hyundai i20 включва аудиосистема със CD-плейър още в базовия вариант, а средното от трите стандартни нива на изпълнение Classic, Comfort и Style предлага климатична инсталация и централно заключване. Интересни са и многобройните богато оборудвани специални серии като тази, посветена на Световното футболно първенство
Каква е цената
Цените по сайтовете в интернет започват от около 6000 евро, като версии с две врати се предлагат много рядко. Моделите с дизелов двигател са сравнително скъпи, а за пътуващите често на кратки разстояния и почитателите на икономичното шофиране интересни са фабричните версии на пропан-бутан (LPG)
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Главният пазарен инструмент на Hyundai срещу конкуренцията е по-изгодната цена на продуктите, но i20 е ярко доказателство, че по-евтиното не означава непременно по-лошо. По отношение на техническата надеждност корейският автомобил е на едно равнище с германските модели в класа и бележи оценки над средното по всички важни критерии. Нередностите при Hyundai i20 се ограничават до редки случаи на неточни настройки на предните светлини и лошо регулиран механизъм на ръчната спирачка
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
n/a
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Георги
Най здравия автомобил бил който съм карал !!!