Въпреки краткия си моделен живот първото поколение на Hyundai i30 успя да си създаде много приятели със солидната си изработка, изгодни цени и гаранция от пет години.
Ако търсите изгоден и неробуващ на лайфстайл тенденции автомобил, то Hyundai i30 е подходящият ви избор. Технически той е много близък до Kia Ceе’d и от 2008 г. се произвежда и в Чехия. Първото поколение на хечбек модела е на пазара от юли 2007 година (комбито cw от март 2008 г.) до края на 2011 г., като с фейслифта от 2010 г. се появяват и вариантите Blue със старт-стоп система и намален с до 0,4 литра разход на гориво.
Двигател: От шестте предлагани двигателя трябва да се избягва единствено 1,4-литровият агрегат, който е относително тромав, а над 3000 об./мин става и шумен. Освен двата 1,6-литрови бензинови мотора със 125 и 143 к.с. изборът включва икономичните и разполагащи с достатъчно въртящ момент дизели с 90, 116 (1.6 CRDi) и 140 к.с. (2.0 CRDi), които са по-добрият избор. Освен 1.4 (с петстепенна трансмисия) всички модели разполагат с шестстепенни предавателни кутии, а четиристепенният автоматик е резервиран само за 1.6 и 1.6 CRDi.
Каросерия: Като изключим проблемите с мястото за главата при по-високи пътници, в Hyundai i30 има място за удобно настаняване на четирима души, а със своите от 340 до 1250 литра багажникът предлага типичния за класа обем. За разлика от хечбека по-дългото с 23 сантиметра комби (415–1395 л) е с малко под средната вместимост, но за сметка на това задната седалка може да се измества надлъжно с няколко сантиметра. Управлението на уредите е удобно, а климатичната инсталация е серийна.
Изработка: Въпреки доброто качество на сглобяване и меките пенопласти на таблото, при купуването на автомобил втора ръка е добре да се провери за шумове от тях и износване.
Безопасност: Шест въздушни възглавници, безпроблемно поведение в завои и добри спирачки са характерни качества на модела, серийната за Германия ESP обаче често липсва в автомобилите от сив реимпорт.
Ходова част: Представителите на Hyundai i30 от първото поколение не се движат толкова прецизно и комфортно, колкото един Golf, но все пак се управляват леко и сигурно. Проблеми създават понякога елементите от предния мост, като износването на втулките на стабилизаторите води до шумове и съответно до по-бързо износване на други детайли.
Кой двигател ви препоръчваме
За хората, пътуващи малко, 1,6 литровият бензинов мотор със 125 к.с. е достатъчен. При по-високи пробези е по-добре да бъде избран някой от дизелите с приятна тяга. Понякога при последните се появяват пукнатини в цилиндровите глави.
Кой тип каросерия да изберете
За семейни нужди е по-добре да бъде избрано по-дългото с 23 см гъвкаво Hyundai i30 комби, което не принадлежи към най-просторните в класа. Който не се нуждае от литрите в повече (съответно 75 и 140), може да се обърне към хечбека.
От коя година да е моделът
Заради въвеждането на технологията Blue и намаляващата експлоатационните разходи удължена гаранция е по-добре да бъде след април 2010.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Дори базовата версия Hyundai i30 Classic предлага всичко най-нужно. В пакета Trend се включват още външни огледала с подгряване, регулируем волан, отопление на предните седалки, централно заключване с дистанционно управление.
Каква е цената
1.6 CRDi от 2008 година може да се намери за около 7000 евро. Необичен е фактът, че за аналогичен бензинов трябва да се плати повече.
Колко е надежден
Според специалистите от Dekra разработеният Европа Hyundai i30 е достоен конкурент на местните модели. Появяващото се понякога трополене в предния мост се дължи на износени втулки на стабилизатора, които не са скъпи.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили