Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hyundai i30

Въпреки краткия си моделен живот първото поколение на Hyundai i30 успя да си създаде много приятели със солидната си изработка, изгодни цени и гаранция от пет години.

Ако търсите изгоден и неробуващ на лайфстайл тенденции автомобил, то Hyundai i30 е подходящият ви избор. Технически той е много близък до Kia Ceе’d и от 2008 г. се произвежда и в Чехия. Първото поколение на хечбек модела е на пазара от юли 2007 година (комбито cw от март 2008 г.) до края на 2011 г., като с фейслифта от 2010 г. се появяват и вариантите Blue със старт-стоп система и намален с до 0,4 литра разход на гориво.

Двигател: От шестте предлагани двигателя трябва да се избягва единствено 1,4-литровият агрегат, който е относително тромав, а над 3000 об./мин става и шумен. Освен двата 1,6-литрови бензинови мотора със 125 и 143 к.с. изборът включва икономичните и разполагащи с достатъчно въртящ момент дизели с 90, 116 (1.6 CRDi) и 140 к.с. (2.0 CRDi), които са по-добрият избор. Освен 1.4 (с петстепенна трансмисия) всички модели разполагат с шестстепенни предавателни кутии, а четиристепенният автоматик е резервиран само за 1.6 и 1.6 CRDi.

Каросерия: Като изключим проблемите с мястото за главата при по-високи пътници, в Hyundai i30 има място за удобно настаняване на четирима души, а със своите от 340 до 1250 литра багажникът предлага типичния за класа обем. За разлика от хечбека по-дългото с 23 сантиметра комби (415–1395 л) е с малко под средната вместимост, но за сметка на това задната седалка може да се измества надлъжно с няколко сантиметра. Управлението на уредите е удобно, а климатичната инсталация е серийна.

Изработка: Въпреки доброто качество на сглобяване и меките пенопласти на таблото, при купуването на автомобил втора ръка е добре да се провери за шумове от тях и износване.

Безопасност: Шест въздушни възглавници, безпроблемно поведение в завои и добри спирачки са характерни качества на модела, серийната за Германия ESP обаче често липсва в автомобилите от сив реимпорт.

Ходова част: Представителите на Hyundai i30 от първото поколение не се движат толкова прецизно и комфортно, колкото един Golf, но все пак се управляват леко и сигурно. Проблеми създават понякога елементите от предния мост, като износването на втулките на стабилизаторите води до шумове и съответно до по-бързо износване на други детайли.

Кой двигател ви препоръчваме

За хората, пътуващи малко, 1,6 литровият бензинов мотор със 125 к.с. е достатъчен. При по-високи пробези е по-добре да бъде избран някой от дизелите с приятна тяга. Понякога при последните се появяват пукнатини в цилиндровите глави.

Спецификации на двигателите на Hyundai i30
Кой тип каросерия да изберете

За семейни нужди е по-добре да бъде избрано по-дългото с 23 см гъвкаво Hyundai i30 комби, което не принадлежи към най-просторните в класа. Който не се нуждае от литрите в повече (съответно 75 и 140), може да се обърне към хечбека.

От коя година да е моделът

Заради въвеждането на технологията Blue и намаляващата експлоатационните разходи удължена гаранция е по-добре да бъде след април 2010.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Дори базовата версия Hyundai i30 Classic предлага всичко най-нужно. В пакета Trend се включват още външни огледала с подгряване, регулируем волан, отопление на предните седалки, централно заключване с дистанционно управление.

Каква е цената

1.6 CRDi от 2008 година може да се намери за около 7000 евро. Необичен е фактът, че за аналогичен бензинов трябва да се плати повече.

Цени на Hyundai i30 в Германия
Колко е надежден

Според специалистите от Dekra разработеният Европа Hyundai i30 е достоен конкурент на местните модели. Появяващото се понякога трополене в предния мост се дължи на износени втулки на стабилизатора, които не са скъпи.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus