Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hyundai i30

Туит

Въпреки краткия си моделен живот първото поколение на Hyundai i30 успя да си създаде много приятели със солидната си изработка, изгодни цени и гаранция от пет години.

Ако търсите изгоден и неробуващ на лайфстайл тенденции автомобил, то Hyundai i30 е подходящият ви избор. Технически той е много близък до Kia Ceе’d и от 2008 г. се произвежда и в Чехия. Първото поколение на хечбек модела е на пазара от юли 2007 година (комбито cw от март 2008 г.) до края на 2011 г., като с фейслифта от 2010 г. се появяват и вариантите Blue със старт-стоп система и намален с до 0,4 литра разход на гориво.

Двигател: От шестте предлагани двигателя трябва да се избягва единствено 1,4-литровият агрегат, който е относително тромав, а над 3000 об./мин става и шумен. Освен двата 1,6-литрови бензинови мотора със 125 и 143 к.с. изборът включва икономичните и разполагащи с достатъчно въртящ момент дизели с 90, 116 (1.6 CRDi) и 140 к.с. (2.0 CRDi), които са по-добрият избор. Освен 1.4 (с петстепенна трансмисия) всички модели разполагат с шестстепенни предавателни кутии, а четиристепенният автоматик е резервиран само за 1.6 и 1.6 CRDi.

Каросерия: Като изключим проблемите с мястото за главата при по-високи пътници, в Hyundai i30 има място за удобно настаняване на четирима души, а със своите от 340 до 1250 литра багажникът предлага типичния за класа обем. За разлика от хечбека по-дългото с 23 сантиметра комби (415–1395 л) е с малко под средната вместимост, но за сметка на това задната седалка може да се измества надлъжно с няколко сантиметра. Управлението на уредите е удобно, а климатичната инсталация е серийна.

Изработка: Въпреки доброто качество на сглобяване и меките пенопласти на таблото, при купуването на автомобил втора ръка е добре да се провери за шумове от тях и износване.

Безопасност: Шест въздушни възглавници, безпроблемно поведение в завои и добри спирачки са характерни качества на модела, серийната за Германия ESP обаче често липсва в автомобилите от сив реимпорт.

Ходова част: Представителите на Hyundai i30 от първото поколение не се движат толкова прецизно и комфортно, колкото един Golf, но все пак се управляват леко и сигурно. Проблеми създават понякога елементите от предния мост, като износването на втулките на стабилизаторите води до шумове и съответно до по-бързо износване на други детайли.

Кой двигател ви препоръчваме

За хората, пътуващи малко, 1,6 литровият бензинов мотор със 125 к.с. е достатъчен. При по-високи пробези е по-добре да бъде избран някой от дизелите с приятна тяга. Понякога при последните се появяват пукнатини в цилиндровите глави.

Спецификации на двигателите на Hyundai i30
Кой тип каросерия да изберете

За семейни нужди е по-добре да бъде избрано по-дългото с 23 см гъвкаво Hyundai i30 комби, което не принадлежи към най-просторните в класа. Който не се нуждае от литрите в повече (съответно 75 и 140), може да се обърне към хечбека.

От коя година да е моделът

Заради въвеждането на технологията Blue и намаляващата експлоатационните разходи удължена гаранция е по-добре да бъде след април 2010.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Дори базовата версия Hyundai i30 Classic предлага всичко най-нужно. В пакета Trend се включват още външни огледала с подгряване, регулируем волан, отопление на предните седалки, централно заключване с дистанционно управление.

Каква е цената

1.6 CRDi от 2008 година може да се намери за около 7000 евро. Необичен е фактът, че за аналогичен бензинов трябва да се плати повече.

Цени на Hyundai i30 в Германия
Колко е надежден

Според специалистите от Dekra разработеният Европа Hyundai i30 е достоен конкурент на местните модели. Появяващото се понякога трополене в предния мост се дължи на износени втулки на стабилизатора, които не са скъпи.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus