Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Hyundai Santa Fe

2
2
2581628296
Туит

Hyundai Santa Fe е добре екипиран и сравнително изгоден за покупка автомобил. Монетата обаче има и друга страна: корейският SUV не е пример за идеална надеждност.

Втората генерация на Hyundai Santa Fe (от 2006 година) изглежда добре и е преодоляла някои от слабостите на своя предшественик. Пътното поведение също е станало по-добро. Едно обаче продължава да има нужда от подобрение и това е качеството – с годините то става по-добро, но все още има какво да се желае.

Двигател: Двигателите са се доказали като безпроблемни. Бензиновият V6 със 189 к.с. и дизелът със 155 вършат своята работа съвестно и безропотно. Критика обаче заслужава разходът на гориво. Този проблем е решен едва при въвеждането на новите агрегати след фейслифта от 2009 година. Тогава Hyundai заменят шестцилиндровия бензин с малко по-слаб четирицилиндров агрегат (174 к.с.), който харчи с около литър на сто по-малко от предшественика си. Дизеловият мотор също е основно преработен и получава 197 вместо 155 к.с., като неговият разход също е намален с около един литър.

Каросерия: Второто поколение е с около 17 сантиметра по-дълго от първото, с което Hyundai Santa Fe вече силно се разграничава от по-малкия Tucson. Мястото за пътниците и багажа им е изобилно. Като опция корейският SUV може да се екипира и с трети ред седалки, които лесно потъват в пода на багажника.

Изработка: Материалите в интериора може и да не изглеждат особено благородни, но са издръжливи на продължителна употреба, а и изработката е солидна. Светлините често показват склонност към проблеми, засягащи най-вече дефектни крушки.

Безопасност: Тук почти няма поводи за недоволство: още базовото ниво (GLS или Comfort) разполага с шест въздушни възглавници и ESP.

Ходова част: Макар окачването да е комфортно настроено, а пътното поведение – достатъчно сигурно, ходовата част е ахилесовата пета на Hyundai Santa Fe. Проблемите в тази област се срещат често при второто поколение, разбитите лагери не са рядкост дори при малък пробег. Спирачната система също е склонна към преждевременно износване.

Кой двигател ви препоръчваме

Преди фейслифта от 2009 година препоръчителен е дизеловият мотор със 155 к.с., който се справя доста добре с 1,8-тонното тегло на Hyundai Santa Fe. След частичното обновление на модела най-добро впечатление прави дизелът със 197 к.с., но бензиновият агрегат със 174 к.с. също не е никак лошо решение. При обновените екземпляри разходът на гориво е осезаемо намален. Като цяло е силно препоръчително да търсите модели след 2009 година.

Спецификации на двигателите на Hyundai Santa Fe
От коя година да е моделът

Макар обновлението през 2009 година да не донесе големи оптични промени на модела, то регистрира сериозен качествен скок при двигателите. Новите задвижващи агрегати са по-мощни и по-икономични. Това е само една от причините горещо да съветваме към търсене на по-нови екземпляри Hyundai Santa Fe.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Още базовото оборудване GLS включва почти всичко, от което имате нужда. От есента на 2009 година базовата версия беше дори допълнително екипирана и смени името си на Comfort. Основната екипировка включва шест въздушни възглавници, ESP, аудиосистема с USB вход, климатик и електрически стъкла.

Каква е цената

Цените за екземпляри от 2007 година започват от около 13 000 евро. Който иска да притежава добре гледан Hyundai Santa Fe с дизелов мотор след фейслифта, трябва да си подготви поне 17 000 евро.

Цени на Hyundai Santa Fe в Германия
Колко е надежден

Експертите на Dekra твърдят следното: Hyundai Santa Fe (генерация CM) показва в прегледите на Dekra доста по-често от средното за класа ниво на проблемите с осветителната уредба, кормилното управление и окачването, при това независимо от пробега. При покупка особено много трябва да се внимава за разбити лагери по ходовата част. Двигателите рядко създават ядове, при това предимно с дреболии като нивото на отработилите газове и защитата от прах.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (значително по-зле от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари

Иванов
В случая означава not applicable - не е приложимо (или няма инфо, данни)

Petkov
какво означава n/a

comments powered by Disqus