Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jaguar X-Type

Туит

Едросерийна техника в луксозна опаковка: произвежданият от 2001 до 2009 година Jaguar от среден клас е базиран на Ford Mondeo II.

Решението на предишния собственик на Jaguar да използва за произвеждания от 2001 година и дълъг 4,70 метра X-Type платформата на Ford Mondeo беше неприемливо за феновете на английската марка. При фейслифта в края на 2007 година бяха направени някои промени в предната част, броните и оборудването. Въпреки че до 2009 година бяха произведени 350 000 автомобила, моделът не получи наследник.

Двигател: Началото бе дадено с два доста лакоми и неособено балансирано работещи V6 мотора със 196 к.с. (2.5) и 231 к.с. (3.0), оборудвани серийно със система за задвижване на четирите колела. Една година по-късно се появи първият вариант с предно предаване и 2,1-литров бензинов V6 мотор (156 к.с.). През 2003 г. към него се добави версия с двулитров дизел и 130 к.с., а през 2005-а гамата обогати и дизел с 2,2 литра и 155 к.с. (от май 2006 година с филтър за твърди частици, 145 к.с. и опционално автоматик). Приятните маниери и сравнително ниският разход на гориво (7,5 л/100 км) правят последния един препоръчителен агрегат.

Каросерия: Като допълнение към версията седан, през 2004 година се ражда и първото комби на марката, при това с доста голям багажен обем (445 до 1415 литра) и сгъваща се задна седалка. За разлика от комфортните условия отпред, на задните седалки има дефицит от място за краката и главите, а базовото оборудване не е на висотата на марката.

Изработка: Още от представянето си моделът се радва на добро качество на материалите, солидна изработка и прецизно напасване на детайлите – факти, които са в съответствие с марковите изисквания на Jaguar.

Безопасност: Двустепенните въздушни възглавници отпред, както и страничните въздушни завеси и ESP са стандартно оборудване. Добрите данни по отношение на динамиката в известна степен са в контраст с малко синтетичното усещане на педала за спирачките.

Ходова част: За съжаление, Jaguar X-Type не притежава мекотата на движение, характерна за семейство Котки, като дори без спортно окачване настройката е доста стегната. Двойното предаване значително подобрява сцеплението.

Кой двигател ви препоръчваме

V6 бензиновите мотори не радват нито с балансирана работа, нито с икономичност. Най-препоръчителен в това отношение е 2,2-литровият дизел на Jaguar X-Type, най-добре във версия с филтър за твърди частици, постигащ Euro 4.

Спецификации на двигателите на Jaguar X-Type
Кой тип каросерия да изберете

Традиционалистите могат да се насочат към седан с мощен V6 мотор, двойно предаване и автоматична трансмисия. Също толкова стилно и солидно е комбито, което обаче предлага повече простор и практичност – най-добре с 2,2 литровия дизел с филтър за твърди частици, на пазара от май 2006 година.

От коя година да е моделът

При бензиновите версии може да се насочите и към по-ранни випуски, при дизелите по-препоръчителен е двигателят с Euro 4 от 2006 година.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Базовото ниво с тапицерия от тъкан и задни стъкла с манивелка не съответства на нивото на Jaguar. По-високите версии са с кожени седалки с подгряване, аудиосистема Alpine, DVD навигация и Park Control.

Каква е цената

Особено търсени и съответно по-скъпи са дизелите Jaguar X-Type, за сметка на това могат да се намерят изгодни предложения с V6 бензинов мотор.

Цени на Jaguar X-Type в Германия
Колко е надежден

Според специалистите на Dekra, Jaguar X-Type само отчасти извлича ползи от масовата техника на Ford Mondeo, а статистиката показва по-лоши от средните резултати в четири от петте конструктивни групи. Специално при по-старите автомобили е добре да се провери състоянието на спирачките и дали няма течове от двигателя и скоростната кутия. Към проблемните зони могат да се причислят светлините и ръждата на праговете.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    n/a
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus