Изгодните цени и изобилието от вътрешен простор са сред плюсовете на корейския SUV, но по отношение на надеждността му има какво още да се желае.
Когато излезе на пазара преди десет години, Kia Sorento се превърна в сериозен пазарен успех. Внушителният SUV стана първият корейски модел, за чиято доставка се чакаше с месеци. В края на 2006 година моделът беше подложен на фейслифт, а 2009 година излиза напълно нов наследник.
Двигател: През годините на производството клиентите имаха избор между 2,5-литров турбодизел (със 140 или 170 к.с.) и три бензинови мотора (139 до 235 к.с.), а след отпадането на 2,4-литровия бензинов мотор през 2006 година алтертанива на дизела останаха само V6 агрегатите. 3,5-литровият V6 със 194 к.с. е серийно екипиран с четиристепенна автоматична трансмисия с хидравличен преобразувател на въртящия момент, който като опция се предлага и за сваления от гамата през 2006 година вариант на дизеловия мотор със 140 к.с. Всички останали на Kia Sorento варианти се куплират с петстепенна ръчна трансмисия.
Каросерия: По отношение на външните размери, вътрешния простор и вътрешния обем, моделът се ориентира към първото издание на Мercedes M-класа.
Изработка: След фейслифта от 2006 година интериорът изглежда значително по-добре, но по отношение на надеждността Kia Sorento не се представя блестящо.
Безопасност: В краштеста на Euro-NCAP Kia Sorento получава четири звезди за защита при челен удар и максимална оценка при страничен такъв. Предните и странични възглавници са стандарт от началото на производството, а ESP става част от серийната екипировка чак след фейслифта от 2006 г.
Ходова част: Всички версии на модела са с носеща рама, твърд заден мост и независимо окачване отпред. По-семплият вариант (LX) разполага с допълнително активируемо, а EX с перманентно задвижване на четирите колела. И двата варианта разполагат с понижаващ режим на трансмисията, с който Kia Sorento е добре подготвен за тежки терени, а и не се плаши от големи прикачени товари: от 2,8 тона, максималната маса на прикачен товар скоро достигна 3,5 тона.
Кой двигател ви препоръчваме
Повечето екземпляри на вторичния пазар са оборудвани с 2,5-литров четирицилиндров дизел със 140 к.с. (след 2006 година вече със 170 к.с.). Филтърът за твърди частици се предлага чак от 2006 година. Бензиновите мотори също не са лоша инвестиция. Особено интересен е предлаганият до края на 2006 година 2,4-литров мотор, който се задоволява с около единайсет литра на 100 километра. Лакомите за гориво V6 мотори не са особено препоръчителни.
От коя година да е моделът
При фейслифта от края на 2006 година Kia Sorento получи променени брони, нови светлини и нови цветове за лаковото покритие. Доста по-съществено обаче е серийното оборудване с ESP и въвеждането на по-мощния дизелов мотор със 170 вместо 140 к.с. Такива модели определено са по-препоръчителни.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Базовото ниво (LX) разполага серийно с пълен комплект въздушни възглавници, както и радио със CD. По-скъпият вариант EX разполага със значително повече екстри, както и с перманентно вместо активируемо двойно задвижване.
Каква е цената
Kia Sorento е много търсен на вторичния пазар, съответно цените традиционно са високи. Автомобили след фейслифта с 2,5-литров дизелов мотор започват от около 11 000 евро, по-стари екземпляри вече се намират и за под 4000 евро. Поддръжката обаче е скъпа.
Колко е надежден
Експертите на Dekra твърдят следното: При прегледите на Dekra консервативният всъдеход показва слабости в кормилната уредва, вкючително течове. Често се срещат повреди и по спирачната уредба, често касаещи корозирали елементи. За съжаление загубите на масло от двигателя и трансмисията също не са рядкост при този модел.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(значително по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-зле от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили