Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mazda 2

Туит

Ако търсите малък и надежден автомобил, лесно ще го намерите в лицето на Mazda 2 – един от най-добрите модели на вторичния пазар

Актуалното поколение на Mazda 2 бе представено през 2007 година и до момента успява да защити реномето на японската фирма като производител на изключително надеждни автомобили. Данните от специалистите на Dekra също поставят „двойката” над средното по отношение на техническата надеждност в този клас

Двигател: Гамата от двигатели спокойно може да се нарече прегледна - Mazda 2 се предлага с три бензинови и един дизелов агрегат с диапазон на мощността от 75 до 103 к.с. Истинска спортна версия не присъства в програмата

Каросерия: Mazda 2 съществува във варианти с две и с четири врати. Каросерията не предлага чудеса по отношение на вътрешното пространство – багажникът побира само 250 литра и може да се увеличи до 787 литра със сгъване на задните седалки, а високият му праг затруднява товаренето на тежки предмети

Изработка: Всичко е на обичайното за марката Mazda ниво – солидно изпълнение и функционалност, придружени от скромно цялостно излъчване. Наред с това Mazda 2 прави добро впечатление с ясни и ергономични решения и прибори за управление

Безопасност: В тестовете за безопасност Euro NCAP моделът Mazda 2 постига максимална оценка от пет звезди, а актуалното издание разполага серийно с шест на брой въздушни възглавници и система ESP. Не очаквайте много от модерните системи за подпомагане на водача – налице са единствено сензори за включване на светлините и чистачките при по-високите нива на изпълнение

Ходова част: Поведението на пътя е най-силната дисциплина на Mazda 2. При смяната на поколенията преди пет години, конструкцията на каросерията бе олекотена с 22 килограма, а модернизацията в елементите на окачването с по-къси надлъжни носачи отзад и олекотени напречни носачи на предния мост донесе още 13 килограма снижаване на теглото – като цяло моделът олекна със 100 килограма в сравнение с предшественика си и това го направи много по-чевръст и динамичен на пътя. За сравнение - Mini One е с почти 100 килограма по-тежък от „двойката”. При по-остри завои обаче се усеща ясна тенденция към недозавиване, а комфортът на возене при лоша настилка не е идеален

Кой двигател ви препоръчваме

Изборът от двигатели при Mazda 2 не е много голям, а в гамата липсва истински спортен модел от рода на Polo GTI например. Зaтова трябва много внимателно да обмислите как точно ще ползвате Mazda 2. Ако ще се движите предимно в града, тогава ще ви бъде достатъчен 1,3-литровият бензинов мотор, който на германския вторичен пазар е с около 2000 евро по-евтин от модела с 1,5-литров двигател и освен това ще ви пести по половин литър гориво на всеки 100 километра в сравнение с него. Дизеловата версия е значително по-скъпа, но и с 1,5 л/100 км по-икономична, което я прави подходяща за тези, които пътуват повече и на по-дълги разстояния

Спецификации на двигателите на Mazda 2
Кой тип каросерия да изберете

Mazda 2 съществува във варианти с две и с четири врати. Каросерията не предлага чудеса по отношение на вътрешното пространство – багажникът побира само 250 литра и може да се увеличи до 787 литра със сгъване на задните седалки

От коя година да е моделът

Поради факта, че Mazda 2 е изключително надежден в техническо отношение автомобил, по-пестеливите клиенти могат спокойно да се насочат към екземпляри с по-ранна дата на производство и по-голям пробег. През последните няколко години не настъпиха и съществени проблеми по отношение на оборудването за безопасност – леки модификации бяха извършени в рамките на проведения през 2010 година фейслифт

Кое ниво на оборудване е подходящо

Препоръчваме ви варианта с четири врати на Mazda 2, който е по-практичен и след това ще можете да продадете на по-добра цена. Добре е също да потърсите изпълнение Edition (по-скъпо с около 700 евро при покупка на нов автомобил), което разполага серийно с бордови компютър, електрозадвижване на задните странични прозорци, автоматична климатична инсталация, както и сензори за автоматично включване на светлините и чистачките

Каква е цената

Моделът Mazda 2 е достъпен при покупка и евтин за експлоатация – това важи преди всичко за базовата бензинова версия, която е и значително по-икономична от модела с по-големия 1,5-литров четирицилиндров двигател. Серийното оборудване за безопасност е доста пълно при всички версии на Маzda 2

Цени на Mazda 2 в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: Произвежданото от 2007 година последно поколение на модела трябва да покрие големите очаквания, поставени още от неговия предшественик – един от най-надеждните в техническо отношение представители на малкия автомобилен клас. Задачата е изпълнена за отличен. Основните възли и агрегати при Mazda 2 показват много по-малко проблеми от средното за класа, а малкият японец продължава да заема едно от челните места по надеждност в своя клас

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (значително по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (значително по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus