Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mazda 3

1
1
2581143884
Туит

Динамичният представител на Mazda в компактния клас е достоен конкурент на Golf и пример за висока надеждност.

Произвежданата от 2003 до 2009 година Mazda 3 заимства своята платформа от Ford Focus. Тя обаче има изцяло свой дизайнерски почерк, а оборудването й е спортно насочено.

Двигател: В гамата от предлагани мотори доминират бензиновите агрегати, чийто дял достига 80 процента. Най-често срещан е 1,6-литровият мотор със 106 к.с., но той пък има немалкия разход от около 10 л/100 км. По-добре бихте се чувствали с двулитровия агрегат, който е по-динамичен при минимално увеличение на разхода. 1,4-литровият базов мотор би импонирал само на изключително спокойните натури. Доста по-хармонични и икономични са дизеловите двигатели, произхождащи от PSA. Купувачи, които пътуват много, е добре да се насочат към двулитровия дизел, изразходващ средно около 7 л/100 км. 1,6-литровият вариант се предлага с автоматик с преобразувател на въртящия момент. Безкомпромисен, но и рядко срещан е 2,3-литровият турбомотор с 260 к.с. от Mazda 3 MPS. На практика този вариант не предлага никакъв комфорт на окачването, но ускорява до 100 км/ч за по-малко от седем секунди и изразходва средно 15 литра бензин на 100 км.

Каросерия: Освен хечбек версията на разположение е и по-дългият със седем сантиметра седан, чийто багажник е с малък капак, но пък обемът му е със 73 литра по-голям

Изработка: По отношение на всички анализирани конструктивни групи Mazda 3 се представя над средното равнище, а честотата на повредите е на едно от ниските нива. Проблеми с ръждата вече се срещат много по-рядко, отколкото преди.

Безопасност: Не толкова добре стоят нещата по отношение на сигурността. ESP не е серийна при всички версии, но пък въздушните възглавници са шест. В теста на Euro NCAP моделът получава четири звезди.

Ходова част: Mazda 3 е автомобил с динамично поведение, чиято управляемост доставя удоволствие на пътя. По отношение на комфорта има какво още да се желае, особено затрудняват окачването късите неравности. Нервното кормилно управление също не се нрави на всеки.

Кой двигател ви препоръчваме

Преобладава изборът на бензинови мотори, като най-често срещан е лакомият 1,6-литров агрегат. Ако предпочитате дизелови двигатели, е добре да се обърнете към двулитровия.

Спецификации на двигателите на Mazda 3
Кой тип каросерия да изберете

Едва всеки десети продаден Mazda 3 е седан. Ако по-големият му багажник не ви е необходим, се предлага и специфична версия, подобна на фастбек, но с къса задна част и малък капак. Тя също има голям багажник и сгъваща се задна седалка като при хечбека.

От коя година да е моделът

За предпочитане са моделите след 2006 година – в тях освен другото е подобрено качеството на салона.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Базовото ниво Comfort разполага серийно със CD радио, но като цяло е бедно оборудвано. Едва от следващото ниво Exclusive ESP и климатичната система са серийни. Препоръчителна е линията Active, в която се включват боя металик, климатик и ксенонови светлини.

Каква е цената

Трудно се намират евтини „тройки”. За един добре поддържан автомобил трябва да приготвите 7000 евро, дизеловите версии са с 1000 евро по-скъпи.

Цени на Mazda 3 в Германия
Колко е надежден

Според специалистите на Dekra второто поколение на Mazda 3 получава много високи оценки в данните на статистиката. Mazda, продължавайте все така!

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (значително по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    n/a
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари

мазда 3 фен
185 l/100km и танк не може да го постигне

comments powered by Disqus