Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mazda 6

Туит

Любим и надежден представител на средния клас, в своето второ издание Mazda 6 е абсолютен шлагер.

Още предшественикът на Mazda 6, моделът 626, при появата си през 1983 година показа солидна изработка и тевтонско качество. Той за първи път победи в сравнителните тестове европейските си конкуренти и осигури на Mazda имиджа на значима марка. Произвежданата от 2002 до 2007 г. Mazda 6, съчета атрактивен дизайн с добър простор и надеждна техника и за кратко време се превърна в бестселър. Второто поколение с вътрешнофирмено наименование GH, предлагано до 2012 година, се качи още по-нагоре в еволюцията на модела.

Двигател: Моделите от второто поколение на Mazda 6 се предлагат в Европа с десет задвижващи агрегата. Четирицилиндровите бензинови двигатели (от 120 до 170 к.с.) и дизелите (от 140 до 185 к.с.) са изцяло собствено производство. Препоръчителни са бензиновият 1.8 MZR със 120 к.с., който с охота набира обороти и има разход на гориво около девет литра, както и представеният през 2010 година 2.0 MZR със 147 к.с., който се предлага с шестстепенна механична предавателна кутия и с автоматика (9,5 л/100 км). За хората, които пътуват много, подходящ е 2,2-литровият common rail дизел (163 к.с., 7,5 л/100 км).

Каросерия: За разлика от повечето модели в средния клас, Mazda 6 се предлага не само като седан и комби, но и в подобна на купе версия фастбек с голям заден капак. Тя предлага близък до този на комбито обем, но е по-евтина. Обзорът е на добро ниво при всички варианти.

Изработка: Въпреки високото качество на изработка на каросерията, в интериора на Mazda 6 доминират твърди пластмаси, но пък по отношение на функционалността няма повод за забележки.

Безопасност: Петте звезди в теста на Euro NCAP говорят сами по себе си. ESP се задейства сравнително късно, но работи ефикасно и гарантира сигурно поведение в завой. За това помагат и надеждните спирачки.

Ходова част: Mazda радва водача си с прецизно кормилно управление и относително динамична настройка на окачването - до 2010 година това в известна степен е за сметка на комфорта. Специалистите от Dekra понякога установяват износени спирачки.

Кой двигател ви препоръчваме

При бензиновите препоръчителен е 1,8-литровият със 120 к.с., който с удоволствие набира обороти, както и двулитровият (147 к.с.). 2,2-литровият дизел със 163 к.с. предлага мощна тяга и приемливо ниво на балансираност на работата.

Спецификации на двигателите на Mazda 6
Кой тип каросерия да изберете

Фастбек версията с голям заден капак предлага багажен обем, близък до този на комбито, но е по-евтина.

От коя година да е моделът

Всички версии на Mazda 6 след фейслифта от 2010 година са препоръчителни, защото оттогава донякъде некомфортното преди окачване е значително подобрено.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Дори базовото оборудване Comfort включва всичко най-важно, като активни опори за глава, климатична система, CD радио и 16-цолови алуминиеви джанти.

Каква е цената

Mazda 6 с добро оборудване от 2008 година се предлага за 11 000 евро, експлоатационните разходи обаче са сравнително високи.

Цени на Mazda 6 в Германия
Колко е надежден

Според специалистите на Dekra, Mazda 6 е безпроблемен автомобил, като при всички конструктивни групи тя се позиционира значително под средното ниво на повреди. Само понякога се появяват износени спирачни накладки и ненастроени светлини.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus