Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes-Benz CLK

5
5
2571718182
Туит

Техника от C-класата, визия в стила на по-голямата E-класа: до 2009 година вариантите Coupé и Cabrio се продаваха като самостоятелно моделно семейство.

Серията CLK е своеобразен куриоз в историята на Mercedes, тъй като макар да е базирана изцяло на техниката на C-класата, през 1997 година тя наследи купето на базата на E-класата и изпълняваше неговата роля чак до 2009 година, когато се появи „истинското” купе на Е-класата. Втората генерация на модела дебютира през 2002 във версия Coupé, година по-късно се появи варианта Cabrio с изцяло автоматизиран текстилен сгъваем покрив, а през 2005 година беше направено частично обновяване на модела, включващо нови V6 двигатели.

Двигател: Наред с бензиновите мотори с четири, шест и осем цилиндъра, от 2002 година моделът с две врати за пръв път получи и дизелов агрегат (2,7-литров петцилиндров), който от 2005 година беше допълнен от четири- и шестцилиндрови CDI двигатели. За тези, които шофират много, дизелите са разумен избор, но базовият Mercedes CLK 200 Kompressor със 163 или 184 к.с. също е сравнително икономичен, тих и темпераментен. Още по-добро е представянето на V6 и V8 задвижванията, които работят плавно и предоставят чудесна динамика (особено вариантите AMG), но те бъркат надълбоко в джоба на притежателя си. Между другото, към спокойния нрав на автомобила най-добре приляга автоматичната трансмисия.

Каросерия: Моделите с две врати от серията 209 са издръжливи и добре защитени от корозия, аеродинамичните шумове също са слаби въпреки отсъствието на средни колонки. Все пак с годините уплътненията остаряват и постепенно започват да пропускат капчици вода. Никакви забележки няма към солидния мек сгъваем покрив, който обаче отнема голяма част от товарния обем в прибрано състояние.

Изработка: Втората генерация на Mercedes CLК се представя по-добре от първата както по отношение на субективното усещане за качество, така и що се отнася до надеждността. При прегледите рядко се намират по-сериозни дефекти.

Безопасност: Наред със спирачките и пътното поведение, защитата при сблъсък и оборудването за безопасност също са на висота.

Ходова част: С увеличаване на пробега (от 50 000 км) трябва да се има предвид вероятността за разбити елементи по предницата, включително напречни носачи. В изолирани случаи се срещат проблеми и с пружините.

Кой двигател ви препоръчваме

Базовите бензинови и дизелови двигатели са достатъчно темпераментни и са сравнително изгодни като разходи. V6 моторът на версията 350 (от 2005 г.) е радващо мощен.

Спецификации на двигателите на Mercedes-Benz CLK
Кой тип каросерия да изберете

Coupé или Cabrio? Въпрос на вкус, но също и на цена и на потребност от вътрешен обем. При кабриолета сгъваемия покрив сериозно ограничава товарния обем. Иначе самата конструкция на гюрука е изключително надеждна, дълговечна и лесна за поддръжка.

От коя година да е моделът

Проблеми с предното окачване се срещат предимно при по-старите екземпляри. Това е една от причините CLK да се смята за по-препоръчителен след фейслифта от 2005 година.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Elegance или Avantgarde – въпрос изцяло на лични предпочитания. Важните опции са ксенонови светлини, кожени тапицерии, отопление на седалките и парктроник.

Каква е цената

Около 16 000 евро е цената, която трябва да се калкулира за петгодишно Coupé. Вариантът Cabrio е с около 3000 евро по-скъп.

Цени на Mercedes-Benz CLK в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: С дебютиралата през 2002 година втора генерация на CLK, Mercedes бележат сериозен напредък спрямо предшественика по почти всички показатели, но въпреки това моделът се класира около средното за класа равнище по отношение на надеждността. Както и преди, проблемите с предното окачване не са рядкост. С увеличаване на пробега разбитите носачи и нуждата от смяна на пружините се срещат все по-често. Особено внимателни трябва да бъдете към автомобили със снижено окачване или големи джанти.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари

Анонимен
Имам Clk 200, 136 к.с. , 1999 г. (преди фейслифта). Изключително съм доволен от колата. Перфектно балансиран автомобил. Много здрав двигател (с верига) и окачване. Базовото оборудване е напълно достатъчно: двузонален климатик; електронна стабилизираща система; АйБиЕс; спирачен асистент; ел. стъкла, огедала и регулиране на фаровете; сваляне на задните подгавници и отваряне на багажника от бутоните на таблото и до скоростния лост. Колкото и странно да звучи, единственият недостатък е свързан с високото качество на изработка - купето е толкова добре изолирано, че като затвориш едната врата, другата се затваря трудно. Това е отстранено малко след фейслифта - при отваряне на вратите, стъклата автоматично се спускат с 3 см. и след затварянето се вдигат до горе. Видимостта назад е леко ограничена, което изцяло се компенсира от задния парктроник. Средният разход на бензин е под 10 на сто, като на дълъг път ми е падал до 7.5 литра. При това с трима души в колата и доста добра средна скорост. Возията и маневреността е излишно да я коментирам. Стабилността при висока скорост също. На сняг се държи прилично, разбира се с добри зимни гуми. Личното ми мнение е, че това е най-доброто, което можеш да получиш за парите си - приблизително 6 000 лв. за закупуване и около 1000 лв. за обслужване (смяна на двигателно масло 5.5 литра 5 W 40, масло на скоростна кутия, всички филтри, дискове и накладки). Останалото е ежедневно удоволствие...

запознат
Момчета имах cl 500 амг пакет 2004 карах го когато бях в чикаго и ето моето мнение 1. лукс няма спор и до там 2. адски много гори дори и за америка 3 всяко свтване на лампа на таблото минимум 3000 долара.Много ама много се чупеше абс помпа сменях 4500 долара ме обръсна дилъра . Така че моят съвет е намете си я за един уикенд накфете се и това е Сега имам хонда сивик еми за 40000 мили нищо не съм сменял.Така че мерцедеа му е само името.

Ицо
Какво значи "сменя ли се маслото", много ясно, че трябва да го сменяш, да не искаш да караш с едно масло откакто е излязла колата от завода. На моя Мерцедес CE Coupe 1993, маслото се сменя на 60 000 км, 7 литра ATF заедно с труд и филтър са ти 200 лева. Минал съм 35 000км досега с това масло и няма нужда от доливане, маслото е розово, като че ли вчера е налято. Такова трябва да е като издърпаш щеката, ако е черно– просто моят съвет е далеч от тази кола! Както се казва питай патило, а не питай старило. Успех!

Виктор
колеги може ли да ми помогнете рещил съм да си купя ЦЛК 230 КОМПР.197кс.автоматик та мисълта ми есменя ли се маслото на автоматичната скоростна кутия и ли само се долива.По въпроса има много мнения , но не стигнах до извод. модел2002 год. купе W208 благодаря ви момци.

koko
nqma mnogo informaciq

comments powered by Disqus