Поколението R230 слиза от конвейера на завода в Бремен в продължение на цели десет години – което предопределя и богатия избор от автомобили на вторичния пазар.
Ако искате да станете част от висшата лига в автомобилостроенето, Mercedes SL от серията 230 е сравнително постижим начин да го направите. Неговата модерна техника в момента струва около една четвърт от цената му като нов.
Двигател: Асортиментът зависи от годината на производство. Отначало се предлагат V6 с 245 к.с., V8 с 306 к.с. и SL 55 AMG. През 2006 година SL 350 и SL 500 получават изцяло нови агрегати с по-висока мощност (съответно 272 и 388 к.с.) и седемстепенна автоматична трансмисия, V12 моторът с два турбокомпресора разширява гамата нагоре. През 2008 година идва шестцилиндровият M272 с 231 к.с. в SL 280, а SL 63 с атмосферен V8 наследява компресорния модел. SL 65 AMG и неговия Black Series вариант са черешката на тортата и се срещат много рядко.
Каросерия: Две седалки, сгъваем метален покрив – това е единственият вариант на каросерията на SL. Единственото изключение е Mercedes SL 65 AMG Black Series с неговия неподвижен карбонов покрив. По отношението на качеството забележки просто липсват.
Изработка: При Mercedes SL могат да се срещнат обезпокоителни шумове единствено при наличие на недобре ремонтирана щета от удар или при наличие на допълнително монтирано спортно окачване. Забележки може да има само към първите екземпляри от модела, при това за дребни неща като например конзолите на седалките.
Безопасност: Въздушни възглавници с две степени за пилота и копилота, Head-Thorax въздушни главници във вратите, авангардни интегрални седалки, адаптивни предпазни колани, сензорен ролбар, който при произшествие се отваря дори при затворен покрив, спирачен асистент, ESP – още въпроси?
Ходова част: При R230 отпред се използва окачване с четири носача, а отзад типичната за Mercedes многозвенна конструкция. По желание клиентите можеха да поръчат адаптивното окачване ABC, което се среща сравнително рядко. Електронно управляваните спирачки SBC са серийни, но за разлика от Е-класата в този модел те почти не създават грижи. Високото тегло на автомобила подлага на голямо натоварване носачите и амортисьорите.
Кой двигател ви препоръчваме
Който иска спокойно да се носи по пътя – коронната дисциплина на SL – ще остане доволен от всеки един двигател за модела. Все пак може би най-добрата покупка са представените през 2006 година нови бензинови двигатели за SL 350 и SL 500, които са серийно съчетани със седемстепенна автоматична трансмисия. Те предлагат впечатляваща динамика при разумен разход на гориво. Ако пък разходът на гориво не ви притеснява, то най-истинският начин да се насладите на този автомобил е компресорният V8 в SL 55 AMG или SL 600 с неговия прекрасен битурбо V12. Или може би и това не е достатъчно? Тогава си заслужава да потърсите екстремния Mercedes SL 65 AMG Black Series, чийто карбонов покрив обаче не се отваря.
От коя година да е моделът
При частичното обновяване на модела през 2006 година се появяват нови двигатели с по четири клапана на цилиндър. При „големия” фейслифт от 2008 година пък по техниката не се променя почти нищо. Новостите тогава засягат опции като адаптивните светлини и подгряването на седалките в областта на вратовете на водача и спътника му (Airscarf). Рядко срещани, но интересни са литимитираните серии Edition Mille Miglia (2003 г.) и Edition 50 (2004 г.).
Кое ниво на оборудване е подходящо
Притежателите на V8 модели рядко са пропускали да зачеркнат някое от полетата в списъка с опциите и оборудването на тези автомобили обикновено е направо разточително. Трябва обаче да се внимава при първите екземпляри от Mercedes SL 350: при тях серийна е автоматизирана механична трансмисия, а автоматикът е опция.
Каква е цената
Цените за SL 500 започват от около 15 000 евро – стойте далеч от такива екземпляри. Притежанието на Mercedes SL не е евтино удоволствие и бихме препоръчали да се търсят отлично поддържани екземпляри след 2006 г., където цените започват от 24 000 евро за модел с V6 двигател.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Mercedes SL за пореден път се представя отлично в статистиката за повреди. Прегледите на Dekra на практика почти не откриват типични слаби места. Единственото изключение е ходовата част, където повредите са малко по-чести от средното за класа ниво, като обичайно става дума за дефектни амортисьори или разбити носачи. С увеличаване на пробега трябва да се внимава и за износени спирачки.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
IPPON
ok e! ;-)